וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל של 3 שבועות במחיר הנפט והעלאת המלצות ל-HP ומקדונלד'ס משכו את וול סטריט לעליות

עפרה שלו

7.9.2005 / 23:27

בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמו ירידות לאחר שנשיא הבנק הפדרלי של שיקגו רמז כי הוא מודאג מהתגברות הלחצים האינפלציוניים; התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.053% ל-4.138%



הבורסות בוול סטריט נסגרו בעליות שערים על רקע הירידה של מחיר הנפט לשפל של 3 שבועות. דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לאחר שבנקי השקעות העלו את ההמלצות להיולט-פקארד, ג'יי.פי מורגן צ'ייס ומקדונלד'ס. נאסד"ק הוסיף 0.2%. היום התפרסמו נתונים רבים על מצב הכלכלה בארה"ב.



בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמו ירידות לאחר שנשיא הבנק הפדרלי של שיקגו רמז כי הוא מודאג מהתגברות הלחצים האינפלציוניים ואמר כי הבנק הפדרלי ייאלץ לטפל במצב באמצעות העלאות ריבית נאותות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.053% ל-4.138%.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 64.40 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחירי הנפט המשיכו לרדת היום בעקבות שחרור נפט ממאגרי החירום ופתיחתם מחדש של חלק ממתקני הייצור והזיקוק במפרץ מקסיקו. משרד האנרגיה האמריקאי אמר היום כי שוקי האנרגיה בארה"ב יתאוששו מהשפעת סופת ההוריקן עד סוף השנה, לפי התרחיש הגרוע ביותר.



כלכלת ארה"ב התרחבה בששת השבועות שקדמו לסופת ההוריקן קתרינה, הודות לעלייה במכירות המכוניות ובתיירות - כך אמר היום הבנק הפדרלי. ההתרחבות התרחשה חרף ההאטה בשוק הנדל"ן והזינוק בעלויות האנרגיה. כמעט כל 12 האזורים הפדרליים דיווחו על עלייה בצמיחה הכלכלית, על פי הסקר המכונה "הספר הבז'".



מייקל מוסקו, נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, אמר היום כי סופת ההוריקן קתרינה עשויה להגביר את הלחצים האינפלציוניים בטווח הקצר בגלל פגיעתה בתעשיות האנרגיה וההובלה הימית. הוא הוסיף כי הבנק הפדרלי יצטרך לבצע העלאות ריבית נאותות על מנת להילחם בלחצים האינפלציוניים הגוברים.



הגידול בפריון העבודה בעסקים שאינם חקלאיים ברבעון השני תוקן כלפי מטה לקצב שנתי של 1.8% לעומת הערכה ראשונית לצמיחה של 2.2%. כך מדווח משרד העבודה של ארה"ב. מדובר בתיקון משמעותי יותר מהצפוי - כלכלנים צפו תיקון קטן בלבד בפריון העבודה, לקצב שנתי של 2.1%.



עלויות התעסוקה, מדד חשוב ללחצים אינפלציוניים, צמחו ב-2.5% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, וב-4.2% בשנה האחרונה. זהו תיקון משמעותי לנתון המקורי, שהוערך כצמיחה של 1.3% בלבד. אנליסטים צפו כי הנתון יתוקן כלפי מעלה לצמיחה של 1.5% בעלויות התעסוקה. מדובר בקצב הצמיחה השנתי המהיר ביותר בעלויות התעסוקה מאז הרבעון השלישי של 2000.



לאחר ציפייה ארוכה מצד המשקיעים והצרכנים, השיקה היום יחד עם מכשיר המשלב טלפון סלולרי ו-iPod. בנפרד, השיקה היום אפל גירסה חדשה ל-iPod ולחנות המוזיקה המקוונת iTunes. אפל ירדה ב-0.5%; מוטורולה רשמה ירידה של 0.3%.



ענקית המחשוב היולט פקארד (סימול HPQ) עלתה ב-0.8% לאחר שבנק UBS העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה", על רקע קיצוצים בעלויות בחברה.



UBS העלה גם את המלצתו למניית מקדונלד'ס מ"נייטרלי" ל"קנייה". מקדונלד'ס (סימול MCD) הוסיפה 3.2%.



בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM) עלה ב-0.9% לאחר שפייפר ג'פרי העלה את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully