וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד וטויוטה קראו בנפרד להחזרת 3.8 מיליון ו-978 אלף מכוניות בהתאמה

רויטרס

8.9.2005 / 8:37

טויוטה קראה להחזרת מכוניות על רקע תקלה במנגנון ההיגוי; פורד קראה להחזרת מכוניות על רקע סכנה לשריפות במנוע



יצרנית המכוניות האמריקאית פורד מוטור (סימול F) קראה אתמול להחזרת 3.8 מיליון טנדרים ומכוניות כביש-שטח בארה"ב בשל סכנת שריפות במנועים. בנפרד וללא כל קשר קראה אתמול גם יצרנית המכוניות היפאנית טויוטה מוטור (סימול 7203.T) להחזרת 978 אלף טנדרים ומכוניות כביש-שטח ? גם כן בארה"ב ? על רקע תקלה במנגנון ההיגוי.



טויוטה קראה להחזרת המכוניות מדגם 4Runner בעלות הגה כוח, ו-T-100 משנות 1989-1996. פורד קראה להחזרת דגמי Ford F-150 מהשנים 1994-2002 וכן דגמי Expedition, Navigator ו-Bronco, על רקע חשש כי נוזל הבלמים עשוי לדלוף דרך מתג השליטה במהירות לרכיבים האלקטרוניים של מערכת בקרת המהירות ולגרום לקורוזיה ואף לשריפה.



החזרת המכוניות מגיעה במהלך תקופה קשה עבור פורד, בעוד היא מתאמצת לצמצם את הפסדי החטיבה האמריקאית שלה.



הודעתה של פורד הגיעה ביום בו ראלף ניידר, המועמד העצמאי לנשיאות ארה"ב בעבר, כתב מכתב ליו"ר ומנכ"ל פורד ביל פורד הבן בו הוא קורא להחזרת המכוניות. "כמה זמן תמשיך לאפשר לרכיב שעולה 20 דולר לסכן את הציבור?", שאל במכתבו. לאחר הודעת פורד אמר ניידר כי החברה לא כללה עוד כמיליון מכוניות אחרות בעלות בעיות דומות.



רשות התעבורה בכבשים מהירים בארה"ב חוקרת את המכוניות של פורד מאז תחילת השנה לאחר שקיבלה 68 תלונות על שריפות מלקוחות החברה. מספר רב של תביעות הוגש בארה"ב נגד יצרנית המכוניות, הטוענות כי מכוניותיה אחראיות לשריפות. דוברת פורד, קריסטן קינלי, אמרה כי עד כה לא מצאה פורד עדויות הקושרות שריפות אלה למכוניות שהוחזרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully