וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מגמה מעורבת בשווקים; טוקיו ירדה 0.6%; סיאול עלתה 0.2%

מיכל רמתי

8.9.2005 / 9:47

את הירידות בטוקיו הובילו יצרניות ציוד ממוכן על רקע דו"ח ממשלתי שהראה על ירידה בהזמנות הציוד; סיאול עלתה לאחר שהבנק המרכזי של דרום קוריאה אמר כי ישקול העלאת ריבית באוקטובר



מגמה מעורבת נרשמת בשווקים באסיה: טוקיו ירדה ב-0.6% לאחר שדו"ח ממשלתי הראה על ירידה בהזמנות למיכון עבור מפעלים. סיאול עלתה ב-0.2% לאחר שהבנק המרכזי של דרום קוריאה אמר כי ייתכן שיעלה את שיעור הריבית בפגישתו בחודש הבא על רקע הצמיחה המהירה והחשש מגידול באינפלציה. הונג קונג יורדת ב-0.3%.



נגיד הבנק המרכזי של דרום קוריאה, פארק סונג, אמר כי הבנק החליט להותיר את שיעור הריבית ללא שינוי החודש בשפל של 3.25%, אך ישקול להעלות את הריבית בחודש הבא. שיעור הריבית בדרום קוריאה לא שונה כבר 10 חודשים על רקע אינפלציה נמוכה וזינוק ביצוא, אך החשש כי מחירי הנפט הגבוהים יגדילו את האינפלציה עשוי להביא את הבנק להעלות את הריבית ב-0.25% באוקטובר.



דו"ח ממשלתי ביפאן מראה כי החברות היפאניות צימצמו את הזמנות הציוד הממוכן ביולי, לאחר שביוני נרשמה הצמיחה הגדולה ביותר זה 7 חודשים. עם זאת, לחברות רבות כוונות להגדיל את השקעות ההון שלהן בחודשים הקרובים, דבר הצפוי לעודד את הזמנות המיכון. הזמנות הציוד הממוכן הצטמצמו ביולי ב-4.3% לעומת יוני ל-1.01 טריליון ין (9.2 מיליארד דולר). הירידה לא היתה גדולה כפי שצפו הכלכלנים בסקר של סוכנות הידיעות בלומברג.



מניות חברות המיכון היפאניות כגון פאנוק ו-SMC ירדו לאחר פרסום דו"ח הזמנות המיכון והובילו את בורסת טוקיו לירידות. פאנוק, יצרנית הרובוטיקה התעשייתית ירדה ב-1.9%. SMC, המייצרת מסנני אוויר, ירדה ב-3.2%. קומאטסו, יצרנית ציוד הבנייה השנייה בגודלה בעולם, ירדה ב-2.4%.



חברות הנפט רשמו ירידות על רקע ירידת מחירי הנפט. החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה באוקטובר נסחרים עתה בעלייה של 0.8% למחיר 64.88 דולר לחבית, לאחר שאתמול רשמו שפל של 3 שבועות במהלך המסחר - 63.9 דולר לחבית. פטרוצ'יינה יורדת ב-1.6%; אינפקס היפאנית ירדה ב-3.3%; Cnooc יורדת ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully