וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת הילה כהן סירבה להצעה לפרוש מתפקידה

יובל יועז

8.9.2005 / 10:04

שרת המשפטים תכנס את הוועדה לבחירת שופטים לדיון בהדחת השופטת שהורשעה בדין משמעתי בזיוף פרוטוקלים והשמדת מסמכים



שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, הילה כהן, דחתה היום (חמישי) את הצעת נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, לפרוש מתפקידה. שרת המשפטים, ציפי לבני, כבר החליטה כי אם תסרב הילה כהן לפרוש מרצונה - תדון הוועדה לבחירת שופטים, בישיבתה ב-2 באוקטובר בהדחתה.



בא כוחה של השופטת כהן, עו"ד יעקב רובין, התקשר אמש לנשיא ברק ולמנהל בתי המשפט בועז אוקון, והודיע לשניים על החלטתה הסופית של השופטת. זאת, בעקבות פגישה נוספת שהתקיימה אתמול בין ראשי מערכת המשפט לרובין, שבה השתתפה גם השופטת כהן עצמה ובסיומה ביקשה פסק זמן של כמה שעות כדי לקבל את החלטתה הסופית.



השופטת רוצה לשוב לתפקידה היום בבוקר




השופטת הודיעה כי היא מסרבת לפרוש וכי היא מוכנה לשוב לעבודתה כשופטת כבר היום בבוקר. בד בבד, שיגר הבוקר רובין מכתב לשרת המשפטים, לבני, בו הוא מודיע כי החלטתה להביא את הדיון בהדחתה של כהן לישיבה הקרובה של הוועדה לבחירת שופטים היא פעולה שלא כדין ובלתי הוגנת וכי אם לא תשנה את דעתה תיאלץ השופטת לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה.



הנשיא ברק ומנהל בתי המשפט, בועז אוקון, הציעו לכהן לפרוש מתפקידה לפני כשבועיים לאור הרשעתה בבית הדין המשמעתי לשופטים בזיוף פרוטוקולים ובהשמדת מסמכים מתיקי בית המשפט.



המצב שנוצר בעקבות סירובה של כהן לעזוב את תפקידה הוא תקדימי שכן עד כה שופטים "סוררים" תמיד קיבלו את ההצעה לפרוש מתפקידם לשם כך פנתה לבני בשבועות האחרונים לגורמים משפטיים במשרדה, וביקשה לקבל חוות דעת ביחס לסמכותה לכנס את הוועדה במצב כזה. גורמים במערכת המשפטית הודו כי "יש קשיים משפטיים באפשרות הזו".



דרוש רוב של 7 מ-8 בוועדה



הוועדה צריכה לאפשר לשופטת הליך של שימוע, שבמסגרתו היא תטען את טענותיה, ולאחר מכן יש צורך ברוב של שבעה מתשעה חברי הוועדה. המצב מסובך אפילו יותר - אם תתכנס הוועדה יצטרך השופט אליעזר ריבלין, שישב בהרכב בית-הדין המשמעתי, לפסול עצמו מהדיון בעניינה בוועדה. כך יהיה צורך להשיג רוב של שבעה מתוך שמונה חברים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully