וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס ליבריס הישראלית בדרך להנפקה בלונדון לפי שווי של 150 מיליון דולר

עודד חרמוני

8.9.2005 / 10:03

ל-TheMarker נודע שהחברה כבר גייסה חתמים מקומיים להנפקה שצפויה להתרחש בחודשיים הקרובים; החברה פיתחה את תוכנת אלף שמשמשת את האוניברסיטאות לצרכי קטלוג הספריות



אל חברות ההיי-טק הישראליות שבדרך לבורסת ה-AIM בלונדון תצטרף בקרוב חברת אקס ליבריס הוותיקה, שתנסה לגייס על פי הערכות מקורבים לחברה כ-70 מיליון דולר לפי שווי של 150 מיליון דולר. ל-TheMarker נודע שהחברה כבר גייסה חתמים מקומיים להנפקה שצפויה להתרחש בחודשיים הקרובים. בעלי המניות הגדולים בחברה הם האוניברסיטה העברית (30%), שממנה צמחה אקס ליבריס לפני כ-20 שנה כמענה לצרכי הקטלוג הספרייתי שלה, וקרן ההון סיכון וולדן המחזיקה ב-26% ממניותיה. המשקיעים בחברה סרבו להגיב, לאור תקופת השקט שגזרה על עצמה החברה.



את חברת אקס ליבריס קשה לכנות סטארט-אפ. כל סטודנט ובוגר אוניברסיטה בישראל למד להכיר אותה מקרוב בעשר השנים האחרונות באמצעות תוכנת אלף. מדובר בתוכנת הקטלוג המשמשת את האוניברסיטאות בישראל ופותחה על ידי חברת הסטארט-אפ אקס ליבריס, שהוקמה על ידי האוניברסיטה העברית. על פי רוב, הסטודנטים הישראלים זכו לראות את הגירסה הישנה, הפועלת על מסך ירוק-שחור, שנראית בדיוק כמו לפני עשור. ואולם בעקבות הסכם שחתמה לפני כמה חודשים עם 41 מוסדות אקדמיים ישראלים בהיקף של 30 מיליון שקל, תוכנה לשימוש גירסה חדשה של התוכנה. בחו"ל החברה זכתה עד כה להצלחה מרשימה - כ-1,600 מוסדות אקדמיים בחרו במשפחות התוכנה של החברה לניהול ספריות וקטלוג, וכ-50% מההכנסות שלה מגיעות מהשירות שלאחר המכירה להן.



כך סיימה החברה את 2004 כאחת מחברות ההיי-טק הרווחיות והמצליחות בישראל. החברה צומחת בשיעור של 15% בשנה, ההכנסות הסתכמו ב-30 מיליון דולר ב-2004, ורווח לפני מסים והוצאות מימון (EBITDA) של 4.6 מיליון דולר.



אקס ליבריס היא בעלת נתח השוק הגדול בתחום שלה עם לקוחות כמו הארווארד והספריה הבריטית והיתכנות לשת"פ עם גוגל לניהול פרויקט הספריות האקדמיות-האוניברסיאיות "סקולר". את החברה מנהל מתי שם-טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully