וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הרכש של רופרט מרדוק נמשך: ניוז קורפ רוכשת את מפעילת משחקי הווידיאו המקוונים IGN ב-650 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

8.9.2005 / 13:41

IGN מפעילה אתרי משחקי וידיאו פופולריים, אך רשמה הפסד של 14 מיליון דולר ב-2004, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



, ענקית המדיה האמריקאית, חתמה על הסכם לרכישת IGN אנטרטיינמנט, חברת אינטרנט המפעילה אתרי משחקי וידיאו. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". IGN מפעילה את האתרים GameSpy, IGN ו-TeamXBox, הפופולריים בקרב קהל גברים צעירים. כמו כן, החברה היא הבעלים של אתרי בידור כמו Rottentomatoes, המוקדש לביקורות סרטים. ניוז קורפ ניצחה את , אשר התחרתה גם היא על רכישת IGN.



חברת IGN נוסדה ב-1997 כחטיבה של אימג'ין מדיה, והפכה לחברה עצמאית בשם Snowball.com, שהונפקה בבורסה וזכתה לשווי שוק של יותר ממיליארד דולר. בעקבות פקיעת הדוט.קום הפכה החברה לפרטית ושינתה את שמה ב-2002. בשנת 2004 רכשה את GameSpy ואת Rottentomatoes והשנה הוסיפה להיצע שלה את אתר הלייף סטייל AskMen.com ואת 3D Gamers. לאתר גיים ספיי היו בסוף 2004 סך של 5.3 מיליון משתמשים, והוא היה בין 5 אתרי המשחקים הפופולריים ביותר. השנה הגישה החברה בקשה לבצע הנפקה ראשונה לציבור.



המודל העסקי של IGN מבוסס על מנויים בכסף למשחקים ועל פרסום מקוון. אחד מהשירותים הפופולריים ביותר שלה הוא לוחות מודעות ופורומים שבהם יכולים שחקני משחקי מחשב לדון בנושא החביב עליהם. למרות הפופולריות הרבה שלה, החברה אינה רווחית - בשנת 2004 רשמה הפסד של 14.3 מיליון דולר על מכירות של 42.9 מיליון דולר.



הרכישה מצטרפת לשורה של נכסים בתחום האינטרנט והבידור הדיגיטלי לקהל הצעיר אשר רכשה ניוז קורפ לאחרונה. מהלכים אלה תואמים את האסטרטגיה החדשה של יו"ר החברה, רופרט מרדוק, אשר רואה באינטרנט, במשחקי וידיאו ובשידור וידיאו באינטרנט את חוד החנית של עולם המדיה בעתיד. כמו כן מצביעה הרכישה בבירור על הקהל שעל ליבו מתחרה ניוז קורפ - גברים צעירים. בין הרכישות של ניוז קורפ השנה נמצאות אינטרמיקס מדיה, מפעילת אתרים חברתיים שנרכשה ב-580 מיליון דולר; סקאוט מדיה, המתמחה בחדשות ספורט באינטרנט; ו-66% ממניות מקסימדיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully