וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי-ביי יורדת ב-4% לנוכח שמועות כי תרכוש את סקייפ; סירס נופלת ב-5.4% לאחר החלפת המנכ"ל

דפנה מאור

8.9.2005 / 16:55

ירידות שערים במדדי המניות, על רקע התייקרות הנפט; שוק האג"ח בארה"ב בירידות - שינוי לאחר נתוני האבטלה המעורבים



פעילות רכישות נרחבת בשוק האמריקאי מדרבנת את המסחר בבורסות וול סטריט היום. מכירת הרץ על ידי פורד, רכישה אפשרית של סקייפ על ידי אי-ביי וקנייתה של IGN על ידי ניוז קורפ, הן בין העסקות הבולטות של היום. פיטוריו של מנכ"ל סירס, חברת הקמעונאות האמריקאית שנרכשה בשנה שעברה על ידי קיימארט, מעוררים עניין נוסף במסחר. מניות האינטרנט מובילות את ירידות השערים בוול סטריט, בעוד שמניות השבבים הן בין המגזרים המועטים שעולים.



המשקיעים ציפו במתיחות לדו"ח האבטלה השבועי, אשר הראה כי 10,000 משרות אבדו בשל ההוריקן קתרינה. עם זאת, מספר תביעות האבטלה הראשונות השבוע היה 1,000 בלבד, לעומת תחזיות ל5,000 תביעות. הנתונים על היקף הפגיעה של קתרינה בשוק העבודה טרם התבררו במלואם.



ירידות קלות בשוק האג"ח הממשלתיות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים היא 4.13%, 0.01% מעל לתשואה אתמול.



מניית אי-ביי היא בין הבולטות במסחר, עם ירידה של 4%, לאחר שנודע כי החברה במגעים לרכישת שירות הטלפון באינטרנט סקייפ. שווייה של סקייפ מוערך בכ-3 מיליארד דולר. אם תרכוש אותה אי-ביי, יהיה בכך משום תזוזה משמעותית מהאסטרטגיה שלה, שהתמקדה עד כה במסחר מקוון. אי-ביי מובילה את מניות המגזר לירידות: גוגל יורדת ב-0.3%, יאהו יורדת ב-1.1%; אמזון יורדת ב-1.5%.



, ענקית המדיה האמריקאית, חתמה על הסכם לרכישת IGN אנטרטיינמנט, חברת אינטרנט המפעילה אתרי משחקי וידיאו. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". IGN מפעילה את האתרים GameSpy, IGN ו-TeamXBox, הפופולריים בקרב קהל גברים צעירים. כמו כן, החברה היא הבעלים של אתרי בידור כמו Rottentomatoes, המוקדש לביקורות סרטים. ניוז קורפ ניצחה את , אשר התחרתה גם היא על רכישת IGN. מניית ניוז קורפ יורדת ב-0.4%; ויאקום עולה ב-0.1%.



פורד מוטור, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, נמצאת על סף מכירתה של חברת הרץ ב-10-5.5 מיליארד דולר, כך דיווחו "וול סטריט ג'ורנל" ו"ניו יורק טיימס". הרוכשות הן קרנות השקעה פרטיות, הכוללות את קלייטון דובלייה אנד רייס, קרלייל וקרן ההשקעות הפרטית של מריל לינץ'.



הרץ פועלת ב-140 ארצות באמצעות 7,000 סניפים. החברה נרכשה על ידי פורד ב-1994 מידי הציבור, לאחר שנים רבות בהן סיפקה פורד את כלי הרכב של הרץ. לטענת ה"ג'ורנל", מגיע שווי העסקה ל-5.5 מיליארד דולר. לדברי "ניו יורק טיימס", העסקה שווה 10 מיליארד דולר. הרץ רשמה ברבעון השני רווח לפני מס של 153 מיליון דולר, 14% מהרווח לפני מס של פורד.



מניית פורד יורדת ב-0.4%, למרות כוונת המכירה של הרץ, לאחר שהחברה קראה ללקוחותיה להחזיר לתיקון כמה מיליוני מכוניות פגומות.



חברת תפתח רשמית את פארק השעשועים שלה בהונג קונג ביום שני הקרוב, במה שצפוי להיות אחד מהאירועים הגדולים של עולם המדיה בהונג קונג, מאז העברתה בחזרה לשליטה סינית. הפארק יהיה הראשון בסין, והשני באסיה, וייפתח רשמית על ידי סגן נשיא סין, זנג צ'ינגהונג.



דיסני השקיעה כ-3.8 מיליארד דולר בהקמת הפארק, ומקווה כי אכן יניב את התוצאות הרצויות ויעניק לה דריסת רגל רחבה יותר בשוק הבידור הסיני. הממשל הסיני מחזיק ב-57% מהפארק, ומקווה כי הפארק יעמוד בדרישותיו. מניית דיסני יורדת ב-0.8%.



סירס הולדינגס, הבעלים של קיימארט ורשת בתי הכלבו סירס, הדיחה את המנכ"ל אלן לייסי בשל ביצועים דלים מהרצוי, ומינתה במקומו את אילווין לואיס, מנכ"ל קיימארט מאז אוקטובר 2004. סירס נרכשה בשנה שעברה על ידי קיימארט, עליה השתלט המשקיע הפרטי אדי למפרט, הנוטל חלק פעיל הולך וגדל בניהולה היומיומי של החברה. מניית סירס נופלת ב-5.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully