וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי יפרסם את מכרז לאומי בתוך שבועיים; ממתין לאישור המכרז על ידי בנק ישראל

רם דגן

8.9.2005 / 17:43

45 ימים לאחר פרסום הטפסים יינעל המכרז; המכירה - ללא בדיקות נאותות וללא פתיחה של חדרי מידע; זליכה: עשינו הכל כדי לקצר את הזמן הדרוש לצורך ההפרטה



החשב הכללי במשרד האוצר צפוי לפרסם בתוך שבועיים לכל היותר, את תנאי המכרז להפרטת בנק לאומי. למעשה, במשרד האוצר כבר סיימו להכין את טפסי המכרז ואלו הועברו לאחרונה לידי בנק ישראל לצורך אישורם, כאשר באוצר מעריכים היום שהאישורים יתקבלו בימים הקרובים.



כיום מחזיקה המדינה בכ-20% ממניות לאומי והיא מתכוונת למכור אותם לגורם אחד. באוצר הסבירו היום, כי עשו את כל הצעדים הדרושים על מנת להקל על הרוכשים לבצע את הרכישה, תוך פרק זמן קצר ככל הניתן.



בעקבות שינוי התקנות שערך בנק ישראל, יוכלו הרוכשים לרכוש עד 10% ממניות הבנק ללא צורך באישורו של בנק ישראל. מבנה המכרז יהיה כזה, שאותו גוף שירכוש את עשרת האחוזים הראשונים, יזכה גם לאופציה לרכישת 10% נוספים. האופציה תהיה ניתנת למימוש רק לאחר קבלת האישורים הדרושים בכדי לחצות רף אחזקות של 10% ללא אישורים.



בנוסף, מתכוונים באוצר למכור את האחזקות ללא פתיחה של חדרי מידע, כפי שנעשה במהלך הפרטת בזק. כמו כן, אחזקות המדינה ימכרו ללא ביצוע בדיקות נאותות על ידי הרוכשים. לדברי החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, 45 ימים לאחר פרסום טפסי המכרז, תוכרע זהות הגוף הרוכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully