וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה צבאית החליטה: יצחק מרדכי לא יורד בדרגה למרות הרשעתו במעשים מגונים

הארץ

8.9.2005 / 18:11

זאת, בניגוד לעמדת הפרקליט הצבאי הראשי; הוועדה התחשבה בעברו הצבאי של האלוף מרדכי; מרדכי הורשע ב-2001 במעשה מגונה בנסיבות מחמירות בקצינה, ובמעשה מגונה בפעילת ליכוד; כל חברי הוועדה גברים



הוועדה הצבאית שדנה בהורדתו בדרגה של האלוף במילואים יצחק מרדכי החליטה היום (חמישי) לא להוריד את מרדכי בדרגה. זאת למרות הודעת פרקליטיו של מרדכי שהודיעו לפני כחודש כי אינם חולקים על הקביעה כי יש קלון בעבירות בהן הורשע. מרדכי הורשע ב-2001 במעשה מגונה בנסיבות מחמירות בקצינה בהיותו אלוף פיקוד הצפון ובמעשה מגונה בפעילת ליכוד, כשכיהן כשר הביטחון.



בראש הוועדה, שדיוניה בבסיס צה"ל בגלילות נפתחו באמצע אוגוסט, עומד השופט המחוזי בדימוס אליהו וינוגרד ולצדו אב בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, עו"ד יוסף תל-רז והאלוף במילואים אביעזר יערי.



במהלך הדיון לפני חודש, ציין האלוף יערי כי מרדכי כתב כי אם לא יושאר בדרגת אלוף ברצונו לרדת לדרגת טוראי. אחד מעורכי הדין של מרדכי, רם כספי, אמר בתגובה לכך, ש"לבוא ולטעון בפניכם שזה לא קלון, זה לא רציני".



הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, כתב לוועדה כי עניינו של מרדכי "מחייב כי היא תפגע פגיעה ממשית בדרגותיו. הוא ציין, שמעשי מרדכי נמצאים "ברף העליון של סקלת המעשים המגונים. רום מעמדו ודרגתו של האלוף במילואים מהווים גם הם נסיבות לחומרה". הפצ"ר לא כתב לאיזו דרגה ראוי להוריד את מרדכי, אך סיפק שתי דוגמאות להורדת קצינים בשלוש דרגות - מאלוף-משנה לסרן ומרב-סרן לסגן-משנה. לפי מדד זה, "פגיעה ממשית" בדרגתו של מרדכי פירושה הורדתו לדרגת סגן-אלוף.



כבר מנימת הדברים שהשמיעו חברי הוועדה באוגוסט עלה, כי בניגוד לעמדת הפצ"ר, הם יזקפו לזכות מרדכי את עברו הצבאי - עבר שכבר סייע לקולת עונשו בבית המשפט - ואת מעמדה "הסמלי" של דרגתו, לנוכח העובדה שאינו משרת זה שנים ארוכות. השופט וינוגרד אמר כי על הוועדה להחליט אם לקבל את עמדת הפצ"ר, לפיה עבירותיו של מרדכי נושאות קלון, ואם תקבל עמדה זו, האם יש הצדקה לפגוע בדרגותיו לאור עברו ואישיותו.



שדולת הנשים בישראל פנתה לפני כשבועיים לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים, בבקשה לכלול לפחות אשה אחת בוועדה. "בחוקי מדינת ישראל ובהלכה הפסוקה נקבעה זה מכבר חובת הייצוג ההולם לנשים בתפקידים בוועדות ציבוריות. ייצוגן ההולם נעדר בתפקידי מפתח בגופים ציבוריים בכלל ובצה"ל בפרט", כתבה עורכת הדין הלית כהן מהשדולה לאלוף ישי בר, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים. "הצבא, אשר מצוי במרכז ההוויה הישראלית, הינו בעל השפעה רבה על אופי החברה הישראלית ומשכך קיימת חשיבות רבה לשילובן של נשים בוועדות השונות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully