וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה ממשיכה להכות ביצרניות המחשבים: מריל לינץ' מקצץ את תחזיות קומפאק

יהודה שויצר

22.6.2001 / 19:19

הירידה במכירות המחשבים האישיים והצטברות המלאים הובילו לקיצוץ התחזיות; המניה מגיבה באדישות להודעה

הירידה במכירות המחשבים האישיים והצטברות המלאים ממשיכים לפגוע ביצרניות המחשבים. היום קיצץ סטיב פורטונה, אנליסט בית ההשקעות מריל לינץ', את תחזיות ההכנסות והרווח של יצרנית המחשבים קומפאק (סימול CPQ) לרבעון השני ולשנה כולה. המניה מגיבה באדישות להודעה ורושמת עליות קלות ביום המסחר.

האנליסט קיצץ את תחזית הרווח למניית יצרנית המחשבים לשנת 2001 ל-35 סנט למניה, מתחזית קודמת לרווח של 45 סנט למניה. את ההורדות הסביר פורטונה ב"האטה העיקשת בביקוש למחשבים אישיים ולשרתים בארה"ב, המתפשטת גם לאירופה". את תחזית הרווח למניה לרבעון הוריד פורטונה ל-3 סנט למניה מ-5 סנט למניה.

פורטונה ציין גם כי לנוכח הירידה במכירות הוא מקצץ את תחזית הכנסות החברה לשנת 2001 ל-35.74 מיליארד דולר, מתחזית קודמת של 38.2 מיליארד דולר. תחזיות ההכנסות לרבעון הונמכה ל-8.315 מיליארד דולר, הכנסות הנמוכות ב-17.9% מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. "אנו מצפים כי הכנסות קומפאק עלולות להיות תחת לחץ לאורך השנה. בעיקר לנוכח הניסיון לצמצם את המלאי שהצטבר במחסני החברה, במציאות בה יש ירידה בדרישה למוצריה", אמר פורטונה.

מתמקדת במחשבי כף יד

למרות הירידה בהכנסות ממכירת מחשבים אישיים, ענף אחר אליו פנתה החברה מתחיל לשאת פרי. השבוע פורסם כי יצרנית מחשבי כף היד המובילה בעולם, פאלם (סימול PALM), עומדת לאבד את ההובלה בשוק זה ברבעון הנוכחי למתחרתה קומפאק - כך עולה ממחקר של חברת דאטהקווסט. על פי המחקר, פאלם אומנם תמשיך להוביל מבחינת מספר המכשירים שהיא משווקת, אולם ההכנסות שתגרוף קומפאק ממכירות ה-iPAQ שלה ברבעון הנוכחי יעלו בשיעור ניכר על הכנסותיה של פאלם בתקופה זו.

קומפאק, שאיבדה את ההובלה בשוק המחשבים האישיים ל-DELL (דל) , מוכרת כעת את מחשבי כף היד שלה במחיר אשר גבוה ביותר מפי 2 ממחיר מחשב כף היד של פאלם. רק לשם המחשה, מחיר מכשיר ה-iPAQ בעל מסך שחור-לבן הוא 399 דולר ומכשיר בעל צג צבעוני הוא כ-599 דולר, לעומת מחיר של 99-299 דולר למכשיר בעל צג צבעוני של פאלם. איתותים לכך שקומפאק עומדת להוביל את שוק מחשבי כף היד הגיעו כבר לפני מספר חודשים. לפני כחודש ציין סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ף קלארק, כי היקף המכירות של מחשבי כף היד של קומפאק במאי צפוי לגדול ב-80%. קלארק ציין כי ברבעון השני צפויה החברה למכור 450-500 אלף יחידות, לעומת 278 אלף יחידות ברבעון הראשון.

קומפאק מתרכזת עתה בשוק מחשבי כף היד, משום שמדובר בשוק בעל פוטנציאל רווחיות גבוה יותר משוק המחשבים האישיים. קלארק ציין כי מכירות מחשב כף היד iPAQ נמצאות במגמת עלייה, משום שהמסך של המכשיר נוח יותר לקריאה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully