וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות התרופות הגדולות שולחות את הדאו ג'ונס לירידות של כאחוז; ביוטכנולוגיה כללית צונחת ב-9.3%

נטע יעקבי

22.6.2001 / 20:17

הנאסד"ק יורד ב-0.5%; טבע יורדת ב-2.2% לאחר פרסום אפשרות למתן אישור שיווק מוקדם על ידי ה-FDA למתחרתה, סרונו; ויריאנט מזנקת ב-13.4%; קליקסופטוור משילה 8.6%

הירידות במדד הדאו ג'ונס מחריפות והוא יורד כעת ב-0.9%, כאשר ירידות חדות במניות חברות התרופות והביוטכנולוגיה הגדולות מושכות אותו ואת כל הסקטור כלפי מטה. מדד הנאסד"ק יורד אף הוא ב-0.5%.

יום לא טוב היום עבור מניות חברות התרופות הגדולות. מניית חברת שרינג פלדג' (סימול SPG) יורדת ב-7% למחיר של 37.7 דולר, וכך גם מניית אמריקן הום פרודקטס (סימול AHP), יורדת ב-3.2% ל-60.2 דולר - שתיהן בעקבות אי מתן אישור ה-FDA לשיווק תרופות חדשות.

אזהרת הרווח של ענקית התרופות מרק (סימול MRK) הצטרפה היום אל אזהרות הרווח שהתפרסמו אתמול, של חברת סימנטק (סימול SYMC ) ושל חברת מיקרון טכנולוג'י (סימול MU). מרק הודיעה כי מכירות משכך הכאבים החדש שלה לא הניבו את ההכנסות החזויות. מניית החברה יורדת בעקבות האזהרה ב-7.8% למחיר של 68.6 דולר.

הודעת הפד, בנוגע לקיצוץ הריבית הצפוי בשבוע הבא ואשר אמורה להשפיע באופן חיובי על המסחר, התקבלה בספקנות, שכן חמש הורדות הריבית הקודמות לא הצליחו להביא להתאוששות המיוחלת.

ביוטכנולוגיה כללית צונחת ב-9.3%

גם במניות חברות התרופות הישראליות ניכרות ירידות. מניית טבע יורדת כעת ב-2.2% למחיר של 62.5 דולר. היום נודע כי ה-FDA שוקל מתן אישור מוקדם לשיווק תרופת הרביף של חברת סרונו (סימול SRN). תרופת הרביף צפויה להיאבק על השוק האמריקאי מול תרופת הקופסקון של טבע, אשר מחזיקה ב-21% מנתח השוק.

מניית תרו יורדת היום ב-1.5% ל-77.9 דולר; מניית ביוג'ן יורדת גם היא ב-9.2% ל-60.7 דולר.

מבין היורדות בולטת מניית ביוטכנולוגיה כללית , שנופלת ב-9.3% למחיר של 10.8 דולרים, ומשלימה בכך ירידה של 15% בחמישה ימים.

קליקסופטוור יורדת ב-8.6%

מבין המניות הכבדות בולטות מניית קומברס העולה ב-5.2% למחיר של 56.6 דולר, ומניית מרקורי שיורדת ב-3.1% למחיר של 55.6 דולר.

קליקסופטוור משילה 8.6% למחיר של 1.2 דולרים, כאשר היא נסחרת במחזורי מסחר נמוכים. החברה פירסמה אתמול כי תספק לחברת Expanets האמריקאית רשיונות שימוש ב-ClickSchedule וב-ClickAnalyze.

הירידות במניית מטאלינק מתמתנות והיא משילה כעת 2.4% למחיר של 6.4 דולרים. החברה עידכנה היום בבוקר כלפי מטה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השני. הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-3 עד 3.5 מיליון דולר בלבד, כאשר על פי ממוצע תחזיות האנליסטים, הציפייה המוקדמת היתה כי מטאלינק תשיג ברבעון זה הכנסות של 7.5 מיליון דולר.

כמו כן, החברה קרוב למועד פתיחת המסחר הודעה בנוגע לחתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברתNext Level? (סימול NXTV) לשדרוג מוצריה עבור וידיאו ו-DSL. מניית החברה יורדת כעת ב-8.2% למחיר של 6 דולרים.

ויריאנט מזנקת ב-13.4%

בין העולות בולטת מניית אודיוקודס אשר מוסיפה 6.2% למחיר של 6.4 דולרים.

מניית קומפיוג'ן עולה כעת ב-2.5% למחיר של 4.05 דולרים, לאחר שכבר הספיקה לרדת מתחילת החודש ב-21%. החברה הודיעה אתמול על השקת מערכת חדשה לזיהוי ואפיון פרוטאינים באמצעות אתר האינטרנט של החברה.

עולות נוספות הן מניית מג'יק העולה ב-9.5% ל-2 דולרים; מניית טיוגה שעולה ב-9.2% למחיר של 0.8 דולרים; ומניית ויריאנט אשר מזנקת ב-13.7% למחיר של 0.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully