וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חיילים נהרגו ברצועה בהתפוצצות מטען

הארץ

22.6.2001 / 20:54

מטען חבלה שהוטמן בג'יפ ליד ההתנחלות דוגית התפוצץ כשהחיילים בדקו אותו

מאת עמוס הראל ברוך קרא והסוכנויות

שני חיילי צה"ל נהרגו היום (שישי) אחר הצהריים בחוף שקמה בצפון רצועת עזה, בהתפוצצות מטען.

מקורות צבאיים מסרו, כי החיילים, מחטיבת גבעתי, היו בסיור שגרתי קרוב לחוף הים בצפון הרצועה, בפאתי ההתנחלות דוגית. ככל הנראה, החיילים הבחינו בג'יפ בעל לוחית זיהוי ישראלית שעמד בחולות לא הרחק מבית פלשתיני. הג'יפ עורר את חשדם והם ניגשו לבדוק אותו. על פי גירסה אחת, הם ניגשו לג'יפ לאחר ששמעו קריאות לעזרה.

החיילים התקרבו לרכב, כאשר אירע פיצוץ. שני חיילים נהרגו וחייל שלישי, שנפצע קל, פתח באש. ייתכן שמדובר במלכודת שנועדה למשוך את החיילים אל המטען. אפשרות אחרת היא, כי מחבלים התכוונו להבריח את הג'יפ הממולכד לתוך שטחי ישראל, אך החליטו להפעיל את המטען לאחר שזוהה על ידי החיילים.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי צה"ל הגיב בירי פגזי טנק, וכי לפחות שלושה פלשתינאים נפצעו. הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז-א-דין אל-קסאם, קיבל עליו אחריות לפיגוע. זהו מטען חבלה שני המתפוצץ ברצועה היום. בבוקר הופעל מטען צד נגד טנק של צה"ל בכביש קרני-נצרים, אך איש לא נפגע.

בקבוקי תבערה בחברון; עימותים בגדה

יותר מ-30 בקבוקי תבערה הושלכו בצהריים לעבר כוח צה"ל באיזור השללות בחברון. לא היו נפגעים.

בכפר סילאת א-דהאר, סמוך להתנחלות חומש שבשומרון, היו הבוקר עימותים בין כוחות הביטחון לפלשתינאים תושבי הכפר. על הכפר הוטל עוצר בעקבות רצח איליה קיריביץ', לפני שלושה ימים. הבוקר יידו צעירים פלשתינאים אבנים לעבר כוחות הביטחון. החיילים זרקו בתגובה רימוני הלם. הפלשתינאים דיווחו כי אחד הצעירים נפגע מירי כדור גומי.

כוחות הביטחון ייערכו מחדש מלטרון עד הגלבוע.

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, שמע אתמול בנוכחות הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי ביטחון בכירים את פרטי התוכניות להיערכות החדשה של צה"ל, המטה ללוחמה בטרור והמשטרה לאורך קו התפר. בן אליעזר שיבח את התוכניות, וביקש לשלב את שלוש ההצעות שהוצגו בפניו. שר הביטחון הודיע כי עד שתגובש הצעה תקציבית, יש להמשיך ולבצע בשטח כל שאפשר במסגרת התקציבים הקיימים. צה"ל כבר החל לבנות מכשולים כדי למנוע כניסת כלי רכב בכמה מקומות במרחב התפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully