וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יצרניות ציוד התקשורת רושמות עליות; נורטל עולה ב-4.5%; JDS יוניפייז עולה ב-6.7%

עפרה שלו

22.6.2001 / 17:03

מריל לינץ' הוריד את תחזיות ההכנסות והרווח של יצרנית המחשבים קומפאק לרבעון השני ולשנה כולה; מיקרון עולה ב-2% לאחר פרסום הדו"ח המאכזב

אתמול לאחר סגירת המסחר פורסמו נתונים לפיהם ההזמנות הכלל עולמיות לציוד ייצור שבבים נפלו במאי ל-704 מיליון דולר, ירידה שנתית של 75%. סטנלי מיירס, נשיא ומנכ"ל החברה שפירסמה את הנתונים, אמר כי "סביר להניח ששיפור שנתי במכירות החודשיות ייראה רק עוד 3 עד 4 רבעונים".

אתמול סיפקה ענקית שבבי הזיכרון למחשבים אישיים מיקרון (סימול MU) חדשות רעות נוספות ליצרניות הציוד לייצור שבבים, ודיווחה על תוצאות רבעון הכספים השלישי שלה, שהיו נמוכות באופן משמעותי מתחזיות האנליסטים.

החברה דיווחה על הפסד של 313.4 מיליון דולר או 53 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 274.8 מיליון דולר או 47 סנט למניה ברבעון המקביל, ולעומת תחזית אנליסטים להפסד של 15 סנט למניה. מכירות החברה נפלו ב-47%. מיקרון עולה ב-2%. מניות השבבים רושמות בעיקר עליות: אינטל עולה ב-1.7%.

מניות התקשורת פותחות את המסחר בעליות: נורטל עולה ב-4.5% ו-JDS יוניפייז (סימול JDSU) עולה ב-6.7%. לוסנט קיבלה הצעות הנעות בין 3 ל-3.5 מיליארד דולר עבור חטיבת הסיבים האופטיים שלה, כך מסרו גורמים המקורבים לעסקה. ההצעות נמוכות מתחזיות האנליסטים.

בנוסף, נמסר כי אחת החברות המעוניינות לרכוש את החטיבה היא יצרנית ציוד התקשורת סיינה (סימול CIEN), וכי ייתכן שהיא תיעזר בחברת השקעות על מנת להשלים את המימון. לוסנט וסיינה נמנעו מתגובה בעניין. לוסנט עולה ב-3.6%, וסיינה ב-1.5%. ענקית ציוד התקשורת חשבה בעבר כי תוכל לקבל עד 8 מיליארד דולר תמורת החטיבה. קונות פוטנציאליות אחרות הן אלקטל הצרפתית ופירלי האיטלקית. אלקטל עולה ב-2.3%.

האנליסט סטיבן פורטונה ממריל לינץ' הוריד את תחזיות ההכנסות והרווח של יצרנית המחשבים קומפאק (סימול CPQ) לרבעון השני ולשנה כולה. מנייתה יורדת ב-0.5%. פורטונה, שתחזיותיו הקודמות היו נמוכות מהקונצנזוס, הוריד את תחזיות ההכנסות לרבעון ל-8.315 מיליארד דולר, 17.9% פחות מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

את תחזית הרווח למניה לרבעון הוריד פורטונה ל-3 סנט למניה מ-5 סנט למניה. תחזית הקונצנזוס היא רווח של 5 סנט למנה. את ההורדות הסביר פורטונה ב"האטה העיקשת בביקוש למחשבים אישיים ולשרתים בארה"ב, שמתפשטת גם לאירופה". DELL (דל) ו-HP (היולט פאקרד) רושמות ירידות קלות.

מניית חברת תוכנות האבטחה לאינטרנט, סימנטק (סימול SYMC), צונחת ב-28.6% לאחר שקיצצה את תחזיות ההכנסות והרווח שלה לרבעון הכספים הראשון, אתמול לאחר סגירת המסחר, בשל ההאטה בהשקעות הצרכנים והעסקים הקטנים. החברה צופה להרוויח 39-47 סנט למניה ברבעון, לעומת תחזית קודמת לרווח של 62-67 סנט למניה.

יצרנית מחשבי כף היד פאלם (סימול PALM) עולה ב-5.3%, לאחר שיצרנית מחשבי כף יד אחרת, ריסרץ' אין מושן (סימול RIMM), הודיעה אתמול כי תעמוד בתחזיות לרבעון השני. ריסרץ' אין מושן והמתחרה האנדספרינג (סימול HAND) עולות בשיעור גבוה מ-6%.

מניות התוכנה והאינטרנט רושמות ירידות: אורקל יורדת ב-2.4%.

חברת התרופות מרק, שפירסמה היום אזהרת רווח לרבעון השני ולשנה כולה, יורדת ב-8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully