וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: הבורסה תמשיך לעלות בטווח הארוך; בטווח הקצר ייתכן מימוש רווחים מוגבל בהיקפו

טל לוי

9.9.2005 / 8:51

"בתקופה הקרובה צפויים מהלכים פוליטיים, העשויים לגרום לרעש במערכת, אולם איננו צופים מהלך מימושים חד; בטווח הארוך ימשיך השוק להתנהל בחיוב"



"המדדים המובילים חזרו להיסחר ברמות שיא. בתקופה הקרובה צפויים מהלכים פוליטיים, העשויים לגרום לרעש במערכת. עם זאת, אין אנו צופים מהלך מימושים חד. בטווח הארוך אנו סבורים כי השוק ימשיך להתנהל בחיוב בעיקר על רקע הנתונים הכלכליים", כך כותבים כלכלני בנק בסקירתם לסוף השבוע.



בלאומי מציינים כי נוכחותם של המשקיעים הזרים הורגשה בצורה ניכרת בשוק המקומי, בעיקר על רקע הגידול במחזורי המסחר במניות הבנקים והכימיה. אלה הובילו לקפיצת מדרגה במחזורי המסחר בשוק המניות, אשר הגיעו לרמה ממוצעת של כ-970 מיליון שקל מתחילת החודש הנוכחי.



בלאומי כותבים כי השוק הסולידי מושפע בימים אלו מהמשך זרימה של כסף זר לשוק המקומי, בשילוב עם עודף ביקושים של גופי השקעה מקומיים. במידה שהשקט הבטחוני והפוליטי יישמר, נראה כי יש בסיס לירידה ברמת הסיכון של המשק, שסביר כי זו תיבחן לקראת סוף השנה ואולי אפילו תוך שיפור דירוג האשראי של המדינה אשר יביא ליציבות בשוק הסולידי ולהתגברות קצב כניסת כסף זר. הדבר מקבל תמיכה מתוך הריביות הנמוכות בעולם המהוות תחליף לאפיק זה, וההערכה כי שיעוריהן עתיד להיות ברמה נמוכה יחסית ולהשתטח בטווח הקצר.



"עם זאת", מציינים בלאומי, "כל אירוע בטחוני או פוליטי חריג בתקופה הקרובה יכול להביא לתנודתיות גבוהה וליציאת כספים מהירה החוצה, הן של המשקיעים הזרים והן של גורמים מקומיים, ככל שמחירי האגרות ימצאו עדיין ברמה גבוהה יחסית".



בשוק המט"ח, בטווח הארוך יותר, על רקע הבחירות לכנסת הצפויות בשנה הבאה ואי הוודאות הפוליטית-מדינית, תיתכן תנודתיות גבוהה יותר במסחר. בנוסף, משקלן של השקעות זרות בתיקי ההשקעות של לקוחות מוסדיים ופרטיים צפוי לגדול בין היתר על רקע פער תשואות מינורי בין אג"ח ישראליות לאלו של מדינות מפותחות.



לסיכום, התפתחויות מדיניות-פוליטיות בארץ ומגמות מסחר בעולם (בייחוד בדולר-יורו) צפויות להשפיע על המסחר בשקל-דולר. עם זאת, על רקע השיפור בכלכלת ישראל ותנועות ההון הגדולות, הרי שרמת הסיכון הנוכחית והתנודתיות במסחר בשקל-דולר אינן צפויות לגדול באופן משמעותי בטווח הקצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully