וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים המקורבים לחקירה: מולקנדוב לא התכוון לרצוח שום עיתונאי ובטח לא ציין שמות

רוני זינגר

9.9.2005 / 9:30

פרשת מעצר ארגון הפשיעה של משפחת חרירי-עייאט ממשיכה להדהד; מולקנדוב נעצר לאחר שפנה אל סוכן סמוי של המשטרה - שהציג עצמו כעבריין, וביקש ממנו "לנטרל" עיתונאי



כעשרה ימים חלפו מאז עצרה היחידה המרכזית של משטרת מחוז המרכז את מה שמכונה ארגון הפשיעה של משפחת חרירי-עייאט. אלא שאת הרעש הגדול שליווה את שורת המעצרים לא סיפק איש מהחשודים כחברי הארגון, כי אם איש עסקים בשם דניאל מולקנדוב שנעצר גם הוא בפרשייה. מולקנדוב, כך נמסר אז מהמשטרה, נעצר לאחר שפנה אל סוכן סמוי של המשטרה - שהציג עצמו כעבריין, וביקש ממנו "לנטרל" עיתונאי בשם יצחק דנון מהעיתון "גלובס".



במשטרה הבינו את המונח "לנטרל" כ"לחסל" ועל כן הודיעו כי מולקנדוב ביקש למעשה לרצוח את העיתונאי. אלא שכעת מתברר כי בשום שלב של השיחה המוקלטת בין מולקנדוב לאותו סוכן סמוי לא עלה שמו של דנון ולו פעם אחת וגם שם העיתון גלובס לא הוזכר. למעשה, לא מוזכר בשום שלב בשיחה שום שם של עיתונאי.



מולקנדוב עצמו, המצוי בימים האחרונים במעצר בית שאמור להסתיים, טוען כי לאחר שהציגו בפניו החוקרים את ההקלטה הסמויה שבה לכאורה הוא מזמין את רצח העיתונאי, הוא שאל את החוקרים כיצד החליטו בכלל שהתכוון לדנון: "אחרי ששאלתי אותם הסתכלתי על השולחן, שם היו גזרי עיתונים של כתבים כלכליים שכתבו עליי בעבר. היו שם כל מיני כתבות, בהן גם כמה של אותו דנון. ואז הבנתי, הם פשוט עשו אן-דן-דינו ובחרו להפיץ כאילו התכוונתי לדנון. כששאלתי אותם למה עשיתם לי את זה? איך החלטתם שזה דנון? הם שתקו והשפילו מבט".



למעשה, גם בפני בית המשפט, בעת הדיון להארכת מעצרו של מולקנדוב לפני כעשרה ימים, הודה חוקר המשטרה כי לא ננקב שום שם של עיתונאי אך שמולקנדוב "נתן רמזים שנמצאים בתיק החקירה". יצוין, כי על פי קלטת השיחה שהוצגה לעיתונאים לא נשמעים כל רמזים נוספים לזהותו של דנון. גורמים המקורבים לחקירה במשטרה אמרו אתמול כי "ברור שהוא לא התכוון לרצוח שום עיתונאי והוא גם לא אומר את זה, אבל היו מי שחשבו שהפירוש של 'לנטרל' הוא חיסול, ולכן מולקנדוב נעצר. בכל מקרה הוא לא אמר שום שם".



מולקנדוב משוכנע כי המשטרה עצרה אותו כדי לספק כותרות גדולות יותר בעבור פרשיית מעצר ארגון הפשיעה, אף שהוא אינו קשור אליהם: "הפרשייה שעשו ממני היא סקסית, אני זה שמכר להם לעיתונים את הסיפור על חרירי". הוא בטוח, כמו גם מקורבים לחקירה, כי העובדה שבכלל לא היה ברור שמדובר בדנון היא הסיבה לכך שהמשטרה לא טרחה להתקשר לעיתונאי ולהזהירו כי חייו לכאורה בסכנה.



במשך כמה חודשים הפעילו בימ"ר מרכז סוכן סמוי, עבריין לשעבר, בכדי שיפליל את חברי ארגון הפשיעה. אותו סוכן נפגש שלוש פעמים גם עם מולקנדוב - בכל הפעמים היתה זו יוזמה של הסוכן. כל השיחות הוקלטו בסתר, ובאחת מהן נשמע מולקנדוב אומר שקשה לו, שהעיתונות יורדת לחייו. הסיבה לכך היתה מעצרו לפני כמה חודשים במסגרת פרשיית חשדות למרמה נגדו הנחקרת ברשות לניירות ערך.



"את הסוכן הזה הכרתי כשישבתי במעצר, היה לי קשה ושפכתי בפניו את הלב שלי. זמן אחר כך הוא פגש בי במקרה, בחודש מאי, והזמין אותי לעלות לביתו. בשיחה אמרתי לו שמאשימים אותי בדבר שלא נכון, אמרתי שאני קורא על עצמי כל יום בעיתונים. הייתי נסער מאוד. ואז הסוכן אומר לי 'אז בוא נדפוק בו' כשהוא מתכוון לפגיעה בעיתונאי. בקלטת רואים שאני קופץ ואומר שאני רק רוצה שיהרוג אותי, אני לא רוצה לחיות", סיפר ל"הארץ" מולקנדוב.



גורם משטרתי אישר כי אלה הדברים שאמר בהקלטה. בהמשך נשמע מולקנדוב אומר בהקלטה לסוכן כי הוא רוצה "לנטרל אותו" - הכוונה למי שכותבים עליו בעיתונאים, אך אינו נוקב בשם עיתונאי, ומיד לאחר מכן מוסיף "אבל לא לעשות משהו שגובל בפלילים. אני פשוט חייב שזה ייפסק. מזה להבין שהתכוונתי לרצח? הרבה דברים יכולים להאמר בסערת רגשות אבל בלי שום כוונה", הוא אומר.



ממלא מקום מפקד ימ"ר מרכז, סגן ניצב דני בלוריאן, אומר בתגובה כי אכן לא נאמר שיש לרצוח "אבל מה אפשר להבין מהמילה לנטרל? ברור שזה איום. נכון שלנטרל זה אולי לא רצח אבל זה הרבה דברים אחרים. השיחה ביניהם היא מאוד ברורה, אין פה מרווח תמרון, אבל אולי אני מחמיר בפרשנות של הדבר". מולקנדוב, שהחקירה נגדו עדיין נמשכת, טוען כי העסק שלו - חברה לניהול קרנות נאמנות - נפגע מאוד לאחר הפרסום: "לקוחות רבים עזבו, שפכו את דמי. חשוב לי שהדברים יובאו על דיוקם אחרי הכל אני אדם נורמטיווי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully