וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזרי השבבים והנפט הובילו את העליות; מדד דקס בפרנקפורט נסגר מעל ל-5,000 נקודות לקראת הבחירות

TheMarker

9.9.2005 / 19:52

בורסת לונדון עלתה 0.4%; יצרנית השבבים אינפיניון הוסיפה 1.8%; יצרנית ציוד התקשורת אריקסון עלתה 2.3% בעקבות העלאת המלצה למניה



מניות השבבים הובילו את העליות בבורסות אירופה. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.4%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.3% ומדד דקס נסגר מעל לרמה של 5,000 נקודות לקראת הבחירות בגרמניה אשר יערכו בעוד מעט יותר משבוע; בורסת פאריס עלתה ב-0.6%.



גירעון הסחר של בריטניה התרחב במפתיע בחודש יולי על רקע ירידה ביצוא מסרה היום הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של בריטניה (ONS). גירעון הסחר גדל ביולי ל-3.4 מיליארד ליש"ט לעומת 2.2 מיליארד ליש"ט ביוני, בעקבות נפילה של 3.9% ביצוא ועלייה קלה ביבוא.



הייצור התעשייתי בצרפת ירד במפתיע ב-0.9% ביולי מהחודש הקודם, דיווחה היום לשכת הסטטיסטיקה Insee. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.3%, לפי סקר שערכה בלומברג.



טקסס אינסטרומנטס, יצרנית השבבים לטלפונים ניידים הגדולה בעולם, העלתה ביום חמישי את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון הנוכחי. אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צימצמה אתמול את טווח תחזית ההכנסות הרבעונית אך הותירה את נקודת האמצע ללא שינוי ואמרה כי העסקים נותרו במסגרת הציפיות. עליות נרשמות בקרב חברות השבבים האירופיות: אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-1.8%; ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה ביבשת, הוסיפה 1.3%; פיליפס עלתה ב-1.5%; ASML, יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה ביבשת, עלתה ב-0.6%.



עוד בלטה במגזר הטכנולוגיה, יצרנית ציוד התקשורת אריקסון, אשר עלתה ב-2.3% לאחר שבית ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את המלצתו למניה מ"משקל שוק" ל"משקל יתר" והעלה את מחיר היעד למניה.



עליות נרשמו גם במגזר הנפט לאחר שמחירי הנפט עלו זה היום השני ברציפות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 64.95 דולר לחבית, עלייה של 46 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.7%; רפסול עלתה ב-2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully