וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גיידמק התבטא בתקשורת נגד מאמן בית"ר ירושלים - הרכש האחרון שלו; אלי אוחנה התפטר מתפקידו

משה בוקר

11.9.2005 / 9:05

מאז הודעת ההתפטרות של אוחנה, גורמים רבים מפעילים לחצים על אנשיו של גיידמק, כדי לקדם את המועמד שלהם; אוחנה: "אי אפשר לעבוד תחת איום"



מאת משה בוקר ויניב בן חקון



ארבעה משחקים שרד אלי אוחנה בבית"ר ירושלים בעונת 2005/2006. שלושה מהם בגביע הטוטו, עוד הפסד בליגה. את הבעלים החדש של הקבוצה, ארקדי גיידמק, אוחנה לא שרד. אתמול, אחרי הפסד 2-1 לנצרת עילית בגביע הטוטו, אוחנה הודיע שנגמר לו. "כבר ביום רביעי החלטתי להתפטר", גילה אוחנה אתמול, "אבל לא רציתי לגנוב את ההצגה ולהיות במרכז העניינים, כאשר שמעתי שארקדי מתכנן מפגש עם השחקנים ואיתי. להחלטה שלי אין קשר לתוצאת המשחק מול נצרת עילית. ההחלטה שלי התגבשה ביום רביעי, וביום חמישי כבר החלטתי סופית. ביום חמישי שוחחתי עם מאיר פניג'ל ומאיר לוי וביקשתי מהם לשחרר אותי מהתפקיד. הם לא הסכימו ודחיתי את זה להיום. ביום שישי מאיר עוד ניסה לשכנע אותי, אבל אמרתי לו שההחלטה סופית". אוחנה סיפר כי לפני המשחק עם נצרת עילית הוא נפגש עם גיידמק וכבר אז הודיע לו על החלטתו. "ארקדי ביקש ממני להשאר ולהמשיך את הדרך המשותפת. הודעתי לו שאני עוזב", סיכם.



גיידמק, שבמהלך המשחק ישב על הספסל לצדו של אוחנה, עזב מיד את טדי ולא היה במסיבת העיתונאים בה הודיע אוחנה על סיום עבודתו. "אני לא שולף מהמותן", אמר אוחנה על ההחלטה, "אפשר לומר עלי הרבה דברים, אבל אי אפשר לומר עלי שאני לא מנהיג. אני מנהיג ועוד איך מנהיג. יש דרך לעבוד בקבוצת כדורגל אבל תחת איום זה דבר בלתי אפשרי. קשה מאוד לעבוד בבית"ר ירושלים, קשה עוד יותר לעבוד תחת איומים. הפרשה הזו תהיה בכותרות יום יומיים, אבל בסופו של דבר לבית"ר יהיה מאמן אחר ואני מאחל לו הצלחה. המצפון שלי שקט לגמרי. נתתי את כל כולי לבית"ר יש לי ידע רב כמאמן, כמנהיג וכאדם עם אישיות. אני משאיר למאמן הבא קבוצה טובה, קבוצה שמסוגלת להביא הישגים, אולי לא אליפות בעונה הקרובה, אבל קבוצה שתדבר חזק העונה".



אוחנה הפתיע גם את השחקנים. ביום שישי הוא לא הראה סימנים לעתיד להתרחש. אתמול, שעה וחצי לפני המשחק, הוא נכנס לחדר ההלבשה ודיבר על חיזוק עתידי, תוך שהוא מקפיד לציין את המלה אנחנו. "אני מקווה שנביא שני שחקנים עד יום חמישי", אמר אוחנה לשחקנים וניסה להכניס בהם מוטיבציה. "גם אם לא, עדיין יש פה קבוצה מצוינת. אתם שחקנים טובים ואנחנו קבוצה טובה שיכולה להצליח השנה. המשחק הזה מאוד חשוב לנו, בואו וניתן משחק טוב".







מאיר פניג'ל בחר להאשים את התקשורת. "רק בגללכם אלי לא כאן יותר", הוא אמר, "כל שבוע אתם עושים סקר, עושים משאל, כותבים עליו דברים. עכשיו אתם מרוצים?". בקרב השחקנים שררה תדהמה. "זה לא הזמן ולא המקום הנכון להתפטר" אמר החלוץ ברק יצחקי. "זה לא מכובד וזה לא טוב לקבוצה איך שזה קורה". מאור מליקסון סינן: "אני בהלם, אני לא מאמין שהוא עשה את זה". הקפטן איציק קורנפיין פנה לאוחנה בנוכחות השחקנים: "אני חושב שאני מדבר בשם כולם. זה רגע עצוב לכולנו. אני מכיר אותך עשר שנים ואתה בן אדם שלא מוותר בקלות, אז אם החלטת להתפטר כנראה שבאמת הגיעו מים עד נפש".



כמה שעות מאוחר יותר כבר דיברו בבית"ר על היום שאחרי. כבר עכשיו ברור שביחד עם אוחנה גם מאמן הכושר גיא עזורי יעזוב. שמות שכבר הועלו במועמדים החלפתו של אוחנה הם יצחק שום, שהפסיד אתמול עוד משחק בליגה הרוסית. אפשרות שנייה היא מרדכי שפיגלר, שישתלב בצוות המקצועי כמאמן או מנג'ר-על. אתמול ישב שפיגלר במשך כל המשחק ביציע הכבוד צמוד לבנו של גיידמק, ולפי גורמים בבית"ר שישבו בסמוך לשניים, נסבה השיחה על תפקודה הלקוי של הקבוצה. השם השלישי הוא אורי מלמיליאן, שמאמן כרגע את הכח, והוא המועמד המועדף על אהוד אולמרט שמלה שלו אצל גיידמק שווה זהב.



עוד ספקולציה שעלתה היא המאמן הלאומי, אברהם גרנט. בהתאחדות לכדורגל אמרו אתמול כי אין להם כל כוונה לאפשר לגרנט לאמן בבית"ר במקביל לעבודתו לנבחרת, והם אינם מאמינים שגרנט בכלל יבקש אישור לאמן בבית"ר בחודש הקרוב, עד שיסתיים סופית הקמפיין של גביע העולם בגרמניה. בכיר בהתאחדות אמר אתמול: "אם אוחנה היה מתפטר בתוך חודש, כאשר לא היינו עולים להצלבה, היה סיכוי גדול לגרנט ללכת לבית"ר. אבל כעת אין אפשרות שהוא יילך לבית"ר ובמקביל יהיה בנבחרת. חוץ מזה, לא נראה לנו שהוא יתפטר מיד לטובת בית"ר, כמו שלא נראה לנו שבית"ר תחכה לו חודש".



גם שמו של סרגיי טרטיאק, שמאמן את נערים א' בבית"ר, עלה אתמול. אפשרות נוספת היא שטרטיאק יגיע, אולם רק כעוזר מאמן.



בכל מקרה הלחצים על ארקדי גיידמק יימשכו במהלך היום ולקראת יציאתו לחו"ל הוא אמור למסור למאיר פניג'ל את המועמד שלו. בניגוד לעבר, הכסף לא יהווה מכשול ואם יוחלט על יצחק שום, אין לגיידמק שום בעיה לשחרר אותו מהחוזה ברוסיה.



היום בערב ייצא גיידמק לחו"ל למספר ימים, לפני כן הוא עוד צפוי להיפגש עם מאיר פניג'ל, כדי לדון בנושא מחליפו של אלי אוחנה. פניג'ל יבהיר לגיידמק כי בית"ר לא יכולה להישאר שבוע ללא מאמן וכי הקבוצה חייבת להחתים מיד מאמן לקראת המשחק הקרוב מול מכבי נתניה בליגה. מאז הודעת ההתפטרות של אוחנה, גורמים רבים מפעילים לחצים על אנשיו של גיידמק, כדי לקדם את המועמד שלהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully