וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת תספק מתקן ייצור חשמל בהודו ב-4.35 מ' דולר

טל לוי

11.9.2005 / 9:11

יו"ר החברה: "זוהי תחנת הכוח השנייה שלנו המבוססת על חום שיורי בתעשיית המלט. אנו מצפים לאפליקציות נוספות מסוג זה"

חברת אורמת טכנולוגיות, חברה בת של תעשיות (77%), הודיעה כי אחת מחברות הבת שלה חתמה על הסכם עם אחת מחברות המלט הגדולות בהודו, Ultra Tech Cement, לאספקת מתקן לניצול חום אבוד תוך 14 חודשים תמורת 4.35 מיליון דולר.

מהחברה נמסר כי Ultra Tech הינה אחת מחברות המלט הגדולות בהודו והיא בעלת כושר ייצור של כ-17 מיליון טון לשנה. הקמת מתקן האנרגיה של אורמת תיעשה בידי החברה ההודית בתמיכת מהנדסי אורמת. המתקן צפוי להמיר את האוויר הנפלט ממתקני הייצור לאנרגיה חשמלית.

עוד נמסר מאורמת כי הטמפרטורות הנמוכות יחסית של האוויר הנפלט ממצנן מתקני הייצור מונעות יישום מעשי של פתרונות קונוונציונליים לייצור חשמל. ואילו המערכת של אורמת המבוססת על תהליך אחר מותאמת לעבודה עם מקור חום נמוך ולכן נבחרה על ידי Ultra Tech.

אורמת טכנולוגיות מציינת כי המתקן מתוצרתה ידידותי לסביבה ומותאם במיוחד לעבודה עם מקור חום בטמפרטורות נמוכות באופן רציף, מבלי לפגוע בתהליך הייצור. המתקן יספק את צריכת החשמל הפנימית של מפעל המלט כתחליף לצריכת חשמל המבוסס על שריפת דלקים רגילים וימנע פליטת כ-22 אלף טונות פחמן דו חמצני לאטמוספירה מדי שנה.

יו"ר אורמת טכנולוגיות והמנהל הטכנולוגי הראשי של החברה, יהודה ברוניצקי, אמר היום כי "חוזה זה מציין את תחנת הכוח השנייה שלנו המבוססת על חום שיורי בתעשיית המלט, וזאת בנוסף לתחנות הפועלות באמצעות דחיסת גז, מפעלים לעיבוד גז בתי זיקוק ועוד. אנו מצפים לאפליקציות נוספות מסוג זה, המותאמות במיוחד לטכנולוגיה של אורמת".

אורמת הודיעה השנה על שני פרויקטים גדולים בתחום ניצול החום האבוד: אספקת תחנת כוח לניצול חום שיורי בהיקף של 9.15 מליון דולר לחברה המפעילה צינור גז במערב קנדה. וכן, חוזה לאספקת חשמל לתקופה של 25 שנה באמצעות תחנת כוח במערב-התיכון בארה"ב שתייצר חשמל מחום שיורי מתחנות דחיסה לאורך צינור גז עם היקף הכנסות שנתי של כ-5 מיליון דולר, החל מסוף 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully