וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מייקור חומרי הגלם ליצרניות הצבעים

יורם גביזון

11.9.2005 / 9:30

בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן הוריד את תחזיות הרווח ליצרני צבע אמריקאיים בעקבות הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה למפעלה של חברת דופונט במדינת מיסיסיפי



רווחיותה של חברת טמבור, מקבוצת גרנית, עלולה להיפגע כתוצאה מנזקי סופת ההוריקן קתרינה. בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן הוריד את תחזיות הרווח ליצרני צבע אמריקאיים בעקבות הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה למפעלה של חברת דופונט במדינת מיסיסיפי.



הסופה פגעה בצורה קשה במפעל של דופונט לייצור דו-תחמוצת הטיטניום (TiO2), פיגמנט לבן לצבע שהוא חומר הגלם העיקרי של טמבור בייצור צבעים. המפעל סיפק 19% מהתצרוכת בארה"ב ו-6% מהתצרוכת העולמית.



נוסף לכוח העליון שפגע בייצור דו-תחמוצת הטיטניום ספגו יצרני חומרי הגלם לתעשיית הצבעים עליות מחירים של חומרי גלם למדללים, כמו אצטון, אקסילן וטולואן.



ג'יי.פי מורגן מעריך עתה שמחיר חומרי הגלם שצורכים יצרני הצבעים יעלה ב-18% עד 23% ב-2005, בעוד שעד עתה אמד בנק ההשקעות את עליית מחיר חומרי הגלם ב-15% עד 20%.



אנליסט בג'יי.פי מורגן, ג'פרי זקאוקאס, ציין שחומרי הגלם הם 70% בממוצע מעלות המכר של יצרניות הצבעים, והעריך שעל כל עלייה של 2% במחיר חומר הגלם יש צורך בעלייה של 1% במחיר הצבעים כדי לנטרל את ההשפעה על הרווחיות. להערכתו, חברות הצבעים יתקשו לעדכן את מחירי הצבעים משום שנתח משמעותי ממכירותיהם הוא לרשתות עשה זאת בעצמך (DIY), על בסיס הסכמים שנתיים.



טמבור שבשליטת גרנית הרוויחה 5.8 מיליון שקל במחזור של 121 מיליון שקל ברבעון השני של 2005, לעומת רווח של 13.7 מיליון שקל במחזור של 102 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2004. ההון העצמי של החברה הוא 135 מיליון שקל, שמממנים 30% מהמאזן, ושווי השוק של הוא טמבור 323 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully