וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הכיבודים: האוצר מינה צוות לבדיקת יישום תקנות זקיפה במס הכנסה בסקטור הציבורי

רם דגן

11.9.2005 / 14:30

מטרת היוזמה - השוואת התנאים לעומת הסקטור הפרטי; הצוות, שמונה על ידי החשב הכללי ורשות המסים, יבדוק זקיפות מס של רכבים מוצמדים, תלושי מזון, החזר הוצאות לינה וכו'



מנהל רשות המסים בישראל, איתן רוב, והחשב הכללי, ירון זליכה, סיכמו על הקמת צוות בדיקה שמטרתו לבחון היבטי השכר וכוח האדם שבאחריות החשב הכללי והיבטי המס וניכוי במקור שבאחריות רשות המסים. המשמעות של הקמת צוות הבדיקה היא ניסיון להבטיח מצב של שוויון בין הסקטור הציבורי והפרטי, כך שהראשון יוכל להציע תנאי עבודה בעלות נמוכה מן הסקטור הציבורי, ובכך להשפיע על חלוקת המשאבים בשוק העבודה המקומי.



איתן רוב אמר היום כי יש לבקר את גופי המדינה כדי למנוע אפלייתם לטובה במסגרת חלוקת המשאבים בה וכדי לשדר לכלל הציבור את המסר כי גופי האכיפה מחילים על גופי המדינה את אותם הכללים שהם מחילים על הציבור כולו. ירון זליכה הוסיף כי הסדרת כללי המס בממשלה היא רק חלק בשרשרת מהלכים המוטמעים בשנתיים האחרונות על ידי מטה החשב הכללי במגזר הציבורי של החלת נורמות עסקיות וכללי עבודה תקינים בתחומים רבים.



הצוות צפוי לבדוק את ישומן של זקיפות מס בגין הצמדת רכב, כך שרכב שהוקצה לעובד מעבר לשעות העבודה במידה מעל לפעמיים בחודש ייזקף לצרכי מס הכנסה על פי מספר הימים בהם הוצמד הרכב לעובד.



בחלק ממשרדי הממשלה מוענקים תלושים עבור רכישת שתייה וכריכים. על פי ההנחיות יש לבצע זקיפת הטבה לפי עלות התלושים בפועל למשרד. באוצר אמרו היום כי יש להבהיר כי בחלק ממשרדי הממשלה ניתן להמיר תלושים אלו במוצרי מזון אחרים באופן שחורג מהכללים הנהוגים ולפיכך, באחריות חשבי המשרדים לבער תופעה זו.



לגבי עובדים הזכאים לארוחות מחוץ למקום עבודתם, כגון: תלושים, הסדרים עם מסעדות וכו', יבדוק הצוות כי בוצעה זקיפת הטבה למס לעובד בגובה העלות למשרד בגין כל ארוחה.



כמו כן יבדוק הצוות כי מתקיימות זקיפות המס הקבועות התקנות בכל האמור לגבי דמי כלכלה בחו"ל, ביגוד בארץ ובחו"ל, הטבות לעובדים, שכירת רכב לצרכי עבודה, לינות בבתי מלון, ימי עיון / כנסים מקצועיים והחזר הוצאות לימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully