וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק - ראש הממשלה לשעבר, הודיע על הסרת מועמדותו מהפריימריס של מפלגת העבודה

מזל מועלם

11.9.2005 / 17:42

ברק קרא לכל חברי מרכז העבודה להתלכד סביב פרס; במרכז מצביעים על תאריך הפריימריס ב-9 בנובמבר; השר מתן וילנאי קרא לפרס להסיר את מועמדותו



ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הודיע אחר הצהריים (ראשון) במרכז העבודה במלון דן פנורמה בתל אביב, על הסרת מועמדותו מהפריימריס של מפלגת העבודה. ברק קרא לכולם להתלכד סביב שמעון פרס ואמר "במשך השנים היו ביננו חילוקי דיעות אולם גם רבין ופרס ידעו ברגע היסטורי לשלב ידיים".



השר מתן וילנאי קרא לפרס להסיר את מועמדותו. לדבריו, עליו להמשיך בפעילויות שונות אולם לא להתמודד על ראשות המפלגה.



לאחר עיכובים רבים, ובצל חקירת משטרה המתנהלת לבדיקת זיופים במפקד מפלגת העבודה, צפוי המרכז היום גם להכריע בעד קיום הפריימריס. בתחילה דובר על ה-8 בנובמבר אולם כעת מצביעים חברי המרכז על ה-9 בנובמבר, בשל חג איד אל-פיטר שחל ב-8 לחודש.



ברק החליט בסוף השבוע שלא להביא להכרעת המרכז את ההצבעה לפיה בחירת היו"ר תתבצע בוועידה, בגלל הבעיה הקיימת בספר הבוחרים, אולם לאחר שהבין כי לא ישיג לכך רוב וכי כל המועמדים האחרים מתנגדים לכך, החליט לוותר על ההצעה.



בכירים בעבודה, בראשם יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, טוענים כי ברק עשה הכל כדי לטרפד את המפקד כדי להמנע מהתמודדות, והוא נוהג כך עד הרגע האחרון, למרות שברור כבר שרוב החברים והמתמודדים מעוניינים בפריימריס. במטה פרץ טוענים שברק ניסה למנוע מפרץ להתמודד בכל דרך אפשרית, וברור שהוא חושש ממנו ומכוחו בקרב המתפקדים.



השר מתן וילנאי אמר אתמול בכנס פעילים, כי "החשיבות של המרכז היא שתיקרע בו סופית המסכה שמעל הקומבינה של ברק שפרש בשל מצבו בסקרים ומנסה לצבוע זאת בצבעים אידיאולוגים".



מבחינת ברק, מדובר במכה כפולה שכן, יוזמתו מלפני כעשרה ימים לפיה כל המתמודדים יתלכדו סביב פרס והפריימריס יבוטלו, לא נענתה. ברק הצהיר אז כי אם לא תהיה הענות של כולם ליוזמתו, הוא יתמודד וינצח, אולם כאמור שינה את עמדתו. בינתיים מחנהו ספג מכה קשה. ח"כ דני יתום הביע תמיכה בבנימין בן אליעזר ואילו עמרם מצנע התייצב לצד שמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully