וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מרכנתיל דיסקונט: עורך דין שייצג אותנו מעל במיליוני שקלים מכספי הבנק

ענת רואה

11.9.2005 / 20:20

לטענת הבנק, סך כל כספי המעילה של עו"ד ארז בי עזר בתיקים שנבדקו הגיע ל-3,090,898 שקל; לפי הנטען, בדיקה מדגמית העלתה כי בי עזר מעל בכספים בכל התיקים שנבדקו ובהיקפים גבוהים



בנק מרכנתיל דיסקונט טוען כי עו"ד ארז בי עזר שהעניק לו שירותים משפטיים במשך 15 שנה, מעל במיליוני שקלים מכספי הבנק. לבקשת הבנק הורה לפני כמה ימים שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודה זפט על צו לתפיסת מאות תיקי חייבים שהעביר הבנק לטיפולו של בי עזר.



בבקשה שהגיש הבנק באמצעות עורכי הדין מיכאל קירש ובלהה כהנא נטען כי במשך למעלה מ-15 שנה טיפל בי עזר בתיקים נגד חייבים של הבנק. טיפולו כלל הגשת תביעות בבית משפט, בהוצאה לפועל ולעתים במינויו ככונס נכסים. במהלך תקופה זו העביר הבנק לטיפולו כ-1,400 תיקי חייבים, כאשר מתוכם כ-730 תיקים עדיין תיקים פתוחים ופעילים, בהיקף חוב כולל של כ-70 מיליון שקל. בבקשה נטען כי היקף תשלומי שכר הטרחה שקיבל המשיב מהבנק במהלך תקופה זו עלו על 5 מיליון שקל.



על פי הנטען בבקשה, בבדיקה מדגמית שערך אגף הביקורת של הבנק בתקופה שבין ספטמבר 2004 ועד יולי 2005 נבדקו 6 תיקים מאלה שנמסרו לטיפול בי עזר. לפי הנטען, הבדיקה העלתה כי בי עזר מעל בכספים בכל התיקים שנבדקו ובהיקפים גבוהים במיוחד.



כך למשל, נאמר כי בתיק שבו מונה בי עזר ככונס נכסים לשם מכירת קרקע ברחובות, התקבל בגין המכירה 935 אלף שקל. לטענת הבנק, בי עזר העביר לבנק 887 אלף שקל בלבד, והשאיר בידיו 47 אלף שקל. במהלך ניהול הכינוס, נטען כי בי עזר העביר 344 אלף שקל נוספים מכספי הכינוס לחשבון על שמו בבנק הבינלאומי. בנוסף נאמר כי לפי חוזה המכר היה על הקונה לשלם בגין עריכת החוזה 16 אלף שקל, וגם סכום זה לא הופקד על ידי בי עזר בקופת הכינוס. בסך הכל טוען הבנק כי בי עזר מעל בתיק זה בסכום כולל של 397 אלף שקל. בתיק אחר שנבדק נטען כי בי עזר מעל בכספי הבנק בסכום של 1.25 מיליון שקל ולאחר שהחזיר לבנק סכומים שונים נותר חייב לו 167 אלף שקל.



הבנק טוען כי בכל אחד מהתיקים שנבדקו פעל בי עזר בניגוד להוראות ההסכם ובניגוד להוראות הנוהל ובכל אחד מהתיקים שנבדקו מעל בכספי הבנק. סך כל כספי המעילה של בי עזר בתיקים שנבדקו הגיע ל-3,090,898 שקל. בעקבות הביקורת נטען כי הוא החזיר לבנק סכום של 1,166,917 שקל בלבד.



לפני כמה ימים הודיע הבנק לבי עזר על הפסקת הייצוג וביטול ייפוי הכוח שניתן לו על ידי הבנק.



לא ניתן היה להשיג את תגובתו של עו"ד ארז בי עזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully