וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון פלשתיני הצית בתי כנסת בהתנחלויות; אבו מאזן: זהו יום של שמחה לעמנו

ארנון רגולר

12.9.2005 / 7:33

כוחות הביטחון הפלשתינים לא הצליחו למנוע את כניסת ההמונים, שהעלו באש את בתי הכנסת בנצרים, במורג ובכפר דרום; חמושים הניפו את דגלי פתח וחמאס על ההריסות; אלפי פלשתינאים בזזו את הריסות ההתנחלויות המפונות



מאת ארנון רגולר, סוכנויות הידיעות ושירות "הארץ"



אלפי פלשתינאים פרצו הלילה (שני) להתנחלויות שפונו ברצועת עזה, העלו באש מבנים, בהם בתי כנסת ומבני הציבור של נצרים, מורג וכפר דרום. כוחות הביטחון הפלשתינים, שאנשיהם נראו המומים לנוכח ההסתערות, לא הצליחו להשתלט על ההמונים, שירו זיקוקים, וחמושים הניפו את דגלי פתח וחמאס וירו באוויר. המוני פלשתינאים נוסעים בשיירות בכבישי האורך ברצועה, בהם לא יכלו להשתמש עד עתה, כולל ציר החוף של הרצועה וציר סלאח א-דין (ציר טנצ'ר). ברחובות עזה החלו חגיגות שארגנו פתח וחמאס.



כוחות הביטחון הפלשתינים נכנסו לכל התנחלויות לאחר פגישה שנערכה בנוה דקלים בין מפקד כוחות צה"ל ברצועה, תת אלוף אביב כוכבי, ומפקד כוחות הביטחון הלאומי הפלשתיני, סלימאן חילס. השניים ערכו סיור לאורך ההתנחלויות הסמוכות לציר כיסופים.



ההמונים נכנסו להתנחלויות במקביל לכניסת כוחות הביטחון הפלשתינים, והם לקחו מההריסות מכל הבא ליד, כולל חוטי חשמל, חלונות ודלתות. קצין המשטרה, עבד אל-קאדר אבו טאיר, אמר שלא עמדו לרשות המשטרה מספיק זמן להתפרס בהתנחלויות מרגע שכוחות צה"ל עזבו אותן. "עכשיו אנחנו עושים הכל להוציא את האנשים ולהגן על המבנים", אמר אבו טאיר.



הרשות מתכוונת לקיים את החגיגות הרשמיות לפינוי עזה בנוה דקלים, ושוטריה מונעים בכוח כניסת אזרחים לשטחה. צוותים אזרחיים פלשתינים החלו להיכנס להתנחלויות במטרה להעריך את שווי הנכסים שבתוכן.



"היום הוא יום של שמחה ואושר, שנמנעו מעמנו במשך המאה האחרונה", אמר יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן) בדרכו להתנחלות המפונית, נוה דקלים, שהודה כי לעמו יש דרך ארוכה עד להקמת מדינה. אבו מאזן אמר כי הכיבוש הישראלי בעזה היה בבחינת "תוקפנות, חוסר צדק, השפלה, פעולות הרג והתנחלות".



משרד הפנים הפלשתיני: נהרוס את בתי הכנסת



ההמונים החלו להיאסף מחוץ להתנחלויות אתמול בערב. ארבעה נערים פלשתינאים נורו ונפצעו אמש מאש צה"ל לאחר שהשליכו אבנים על חיילים.



דובר משרד הפנים ברשות, תאופיק אבו חוסה, אמר אמש כי הרשות הפלשתינית תהרוס את בתי הכנסת שהשאירה ישראל ברצועה. לדבריו, כל המבנים שנשארו ברצועה ייהרסו חוץ מהחממות.



מוקדם יותר ירו חיילי צה"ל באוויר במטרה למנוע מהפלשתינאים להיכנס להתנחלויות בגוש קטיף. "תעשו מה שאתם רוצים, תירו כמה שאתם יכולים", צעק אחד מנהערים לעבר החיילים, "לא אכפת לנו כי זה היום האחרון שלכם פה".



חמושים נאספו אתמול ברחובות מחנה הפליטים בחאן יונס בציפייה ליציאת הכוחות מההתנחלויות, כדי לערוך שם חגיגות ניצחון. תושבים עלו על גגות הבתים במחנה והשקיפו על פינוי הכוחות מנוה דקלים. "אנו מלאים אושר וחסרי סבלנות לראות את הישראלים עוזבים את האזור לנצח", אמר סאמי אבו-עקאר, בן 35, "זה יהיה היום המאושר ביותר עבורנו מזה עשורים".



אנשי כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית הודו כי הם מתקשים לעצור את הצעירים המנסים לפרוץ להתנחלויות המפונות והם חוששים מפני טקסי ניצחון שיערכו ארגוני החמושים. "האנשים שלי מרגישים מצוין, ואני כבר יכול לראות דמעות של אושר בעיניהם", אמר אחד המפקדים, מאהר זיארה, "זהו יום גדול, יומו של כל פלשתינאי".



"סבלנו מספיק מהנוכחות ומהכיבוש שלהם, כל כך הרבה זמן ועכשיו הגיע הזמן שנחוש בנוח בביתינו", אמר שריף א-סדיק, בן 27, "החל ממחר יהיו לנו עבודות טובות יותר, המחסומים ייעלמו ומעברי הגבול יהיו חופשיים יותר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully