וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בית השקעות הפועל בלונדון: "חברות ישראליות לא מתאימות הצליחו להיכנס לבורסה בלונדון"

אפרת נוימן

12.9.2005 / 7:35

אמיר רווה מבית ההשקעות MG Equity Partners סבור שלחברות הישראליות שיוצאות להנפקה בלונדון חסר ניהול נכון של אסטרטגיית אקזיט, ושבורסת האופקס - הקטנה מבין שלוש הבורסות בבירה הבריטית - היא "הדבר החם" הבא; "המשקיעים הבריטים יודעים מה הם רוצים; יש להם פורמט והחו





הביקוש הגובר מצד חברות ישראליות לגיוסי הון בלונדון שיכנע גם את בנק ההשקעות פועלים שוקי הון מקבוצת בנק הפועלים לחתום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם בנק ההשקעות הבריטי ברידג'וול (Bridgewell Securities).



"ראינו דרישה מהלקוחות לפתרון שונה ומבחינתנו לונדון היא מקום אסטרטגי ושער כניסה לכסף אירופי", אומר אמיר אביב, סמנכ"ל בכיר בפועלים שוקי הון, שאחראי על תחום מימון השקעות בינלאומי. "ההסכם עם ברידג'וול נועד לסייע לחברות ישראליות לגייס כספים בשווקים האירופים, באמצעות הנפקות פרטיות וציבוריות, וכן לקבל שירותי בנקאות להשקעות לצורך פיתוח הפעילות העסקית שלהן בישראל ובחו"ל".



אביב מסביר שיש להם בקנה בין 5 ל-10 חברות פוטנציאליות שנושאות עיניים ללונדון, מתוכן שתי חברות היו יכולות גם לגייס בנאסד"ק ובחרו בלונדון. "אני מאמין שבשנים הבאות יצטמצמו הפערים בין וול סטריט ללונדון. הסחירות בלונדון משתפרת, תהיה השוואת לחצים וגם הבנקים הגדולים כבר מנפיקים ב-AIM", הוסיף אביב.



ברידג'וול נוסד לפני כחמש שנים על ידי מנהלים בכירים יוצאי בנקים להשקעות, מהגדולים בעולם. קבוצת העובדים שהקימה את הבנק מחזיקה בשני-שלישים מהבעלות, והשליש הנותר מוחזק על ידי כמה מוסדות פיננסיים גדולים, בהם בנק אוף סקוטלנד ואינווסקו. מנכ"ל הבנק הוא Rennie McConnochie, לשעבר בכיר במריל לינץ'.



ברידג'וול עוסק במגוון פעילויות של בנקאות להשקעות, כולל הנפקות פרטיות וציבוריות, מיזוגים ורכישות, שירותי מסחר בניירות ערך ושירותי מחקר. לברידג'וול היכרות מוקדמת עם השוק הישראלי, והבנק הוביל את ההנפקה של חברת אדאמיינד, מקבוצת אמבלייז, בלונדון.



לפני כשנה נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין פועלים שוקי הון לבנק ההשקעות האמריקאי William Blair.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully