וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הענק הבא?

סיון קלינגבייל

12.9.2005 / 8:25

עד 2008 צפוי אחד מכל חמישה כרטיסי קולנוע בישראל להימכר לצפייה במסך איימקס; בראיון ל-TheMarker מסביר בנט קפלן - מזכייני איימקס בישראל - למה כדאי לקבוצת גלובוס גרופ להתמזג איתו, כמה מסכי ענק מתוכננים בארץ ואיך התחרות בענף משפיעה על מחיר הפופקורן במזנון הקול





סינימה סיטי, קומפלקס בתי הקולנוע הראשון שהוקם בישראל כ"קניון בידור" (מגה קומפלקס) מחוץ לקניונים הרגילים, שינה את שוק בתי הקולנוע המקומי. על פי הערכות בשוק, סינימה סיטי מחזיק כיום ב-18% משוק כרטיסי הקולנוע בישראל, הנאמד ב-11-10 מיליון כרטיסים בשנה.



ההשפעה של סינימה סיטי אינה מסתכמת רק במספר הצופים שנמצא בעלייה מתמדת. הצלחת הקומפלקס שינתה את תפיסת בעלי רשתות הקולנוע. הקניונים בהם התארחו בתי הקולנוע בשנים האחרונות נראים פתאום קטנים, חסרי הזדמנויות ובעיקר בלא מוקדים מושכי קהל בשישי-שבת. תיאטראות ישראל וגלובוס גרופ התחילו לתור אחר מיקומים להקמת המגה-קומפלקסים הבאים בישראל.



בראיון ל-TheMarker במאי השנה אמר יורם גלובוס, יו"ר קבוצת גלובוס גרופ: "את בית הקולנוע הישן החליף המולטי-פלקס, שיש בו 10-5 מסכים. המולטי-פלקסים ישתנו בצורתם, ויחליפו אותם מגה-פלקסים - הנוחות שלהם, הראייה והסאונד יובילו בעשור הבא. אנחנו צועדים למאה ה-21". גלובוס אמר אז גם כי הוא מאמין שיוקמו 8-6 קניוני בידור והסעדה בישראל, שיחליפו את בתי הקולנוע הישנים.



גלובוס גרופ כבר הודיעה כי תשקיע 100 מיליון שקל בקומפלקס בראשון לציון, שיוקם על שטח של כ-11 אלף מ"ר שבבעלות חברת דרום יהודה נכסים. יהיו בו 20 מסכים, ובהם מסך איימקס בשטח 600 מ"ר, וכן סכום דומה בבניית מגה-קומפלקס בסמוך לקריון על שטח שיושכר ממליסרון. מרכז קטן יותר, בו 10 מסכים בלבד, יוקם במרכז ישפרו במודיעין.



על ראשון לציון ניטשת מלחמה בין גלובוס גרופ, תיאטראות ישראל וקניון הזהב של האחים גינדי. שלושת הגופים הצהירו כי יקימו בעיר מגה-פלקסים. עם זאת, מעריכים בענף הקמעונות כי בסופו של דבר רק הגוף הראשון שיקבל את אישורי העירייה וועדות התכנון לפרויקט, יקים אותו בפועל. בשוק מסבירים זאת בכך שגם המתחרים מבינים כי במידה שיוקם יותר מקומפלקס אחד, איש לא יחזיר את ההשקעה.



תיאטראות ישראל הודיעה באפריל כי תקים קומפלקס של 22 אולמות קולנוע בשיתוף עם חברת לב המפרץ, בעלת קניון לב המפרץ בחיפה. הקומפלקס יוקם על שטח של 20 אלף מ"ר וייפתח לקהל באמצע 2006. במתחם יהיו מסעדות, פאבים ופעילויות למבקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully