וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תובעת מיליון שקל ממונומוד בגין מכירת מדבקות מזויפות לרישוי תוכנה

גלית ימיני

12.9.2005 / 9:02

מדבקות אותנטיקציה משמשות אמצעי לזיהוי מקוריות של מוצרי חברה בעת רכישת תוכנות המותקנות במחשב, ולכן הן נמכרות אך ורק עם התוכנה המותקנת עצמה



חברת מיקרוסופט הגישה תביעה על סך מיליון שקל נגד חברת מונומוד סחר ושיווק מראשון לציון ונגד מנהליה, בגין סחר במדבקות מזויפות לרישוי תוכנה (אותנטיקציה).



מיקרוסופט הגישה לפני כשבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה לצו מניעה ותביעה כספית נגד החברה המשווקת מוצרי תוכנה וחומרה, בבקשה לאסור עליה, בין השאר, למכור מדבקות אותנטיקציה (Certificate Of Authenticity) מזויפות, וכן למכור מדבקות אותנטיקציה כמוצר עצמאי.



מדבקות אותנטיקציה משמשות אמצעי לזיהוי מקוריות של מוצרי חברה בעת רכישת תוכנות המותקנות במחשב, ולכן הן נמכרות אך ורק עם התוכנה המותקנת עצמה. מיקרוסופט מקדישה מאמצים למלחמה בחברות ובאנשים המזייפים מדבקות כאלה ומדביקים אותן על תוכנות מועתקות של החברה, ללא היתר.



מכתב התביעה שהגישה מיקרוסופט עולה כי החברה שכרה את שירותיו של חוקר פרטי, ערן לנגרמן, שהציג עצמו כמשווק תוכנה ורכש ממונומוד שתי מדבקות אותנטיקציה של תוכנות חלונות של מיקרוסופט - ללא התוכנות עצמן. מיקרוסופט טוענת בתביעתה כי מדובר במדבקות מזויפות שלא יוצרו על ידי החברה, וכי למונומוד לא ניתן כל היתר למכור אותן בנפרד מהתוכנה של מיקרוסופט. מונומוד עדיין לא הגישה כתב הגנה, אך מהחברה נמסר בתגובה לדברים: "התביעה עוסקת בעניין עקרוני הנמצא במחלוקת מול מיקרוסופט, לגבי האפשרות למכור מדבקות אותנטיקציה בנפרד ממוצרי מיקרוסופט. החברה סבורה שמעשיה היו כדין".



לפני כשנה וחצי כבר תבעה מיקרוסופט סכום זהה, של כמיליון שקל, מחברת י.א.ד אלקטרוניקה, גם כן בגין מכירת מדבקות אותנטיקציה מזויפות וגנובות. ואולם בסופו של דבר, ולאחר הליכים משפטיים ממושכים, נחתם הסכם פשרה בין שתי החברות, שבו הוסכם ביניהן כי על י.א.ד אלקטרוניקה ייאסר למכור מדבקות אותנטיות כמוצר עצמאי - על אף שהוסכם ביניהן כי לא יהיה בכך כדי להוות הודאה כלשהי של מי מהצדדים בטענות של הצד האחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully