וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממוצג מוזיאוני לאטרקציה שכונתית

סיון קלינגבייל

12.9.2005 / 9:05

הדו"חות הכספיים של איימקס מגלים כי מדובר בחברה צנועת ממדים במונחים כלכליים; בשנה שהסתיימה ביוני רשמה החברה רווח נקי של 28 מיליון דולר, על הכנסות של 141 מיליון דולר; שווי השוק שלה הוא כ-380 מיליון דולר



מסכי איימקס - ענקים ברוחב 30 מטר ובגובה 27 מטר - שימשו במשך שנים רבות להקרנת סרטי טבע חביבים ותצוגות אורקוליות נוסכות תרדמה של מערכת השמש. תלמידים המבקרים במוזיאונים הכירו את חוויית האיימקס כעניין לא מלהיב במיוחד. ואולם חברת התיאטראות הקנדית הפכה תוך כמה שנים ממוצג מוזיאוני לאטרקציה שכונתית, והיא מקרינה כיום את מיטב להיטי הוליווד בטכנולוגיה של קול ותמונה מהממי חושים.



תוצאות המהפכה: יותר ממחצית מ-259 מסכי האיימקס בעולם ממוקמים באתרים מסחריים, כמו קניונים, בתי קולנוע מרובי מסכים ואחרים. בעוד שמכירות הכרטיסים בבתי הקולנוע בארה"ב נפלו השנה ב-10% - בעיקר בשל התחרות הקשה עם הקולנוע הביתי, הורדות הסרטים הבלתי חוקיות וסרטי ה-DVD - נהנתה איימקס משנה של צמיחה והכפילה את מכירות הכרטיסים לכל מסך בשבעת החודשים הראשונים של השנה. ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני החתימה איימקס 51 תיאטראות חדשים שבהם תתקין את מסכי התלת ממד שלה - פי 3 לעומת השנה הקודמת.



מנכ"ל החברה סבור כי מדובר בגירוד פני השטח בלבד. המהפכה שחוללה איימקס היא כפולה - לא רק שסרטי התלת ממד שלה הפכו לחביבי הקהל בארה"ב, הם גם קלים בהרבה להפקה משהיו בעבר.



הדו"חות הכספיים של איימקס מגלים כי מדובר בחברה צנועת ממדים במונחים כלכליים. בשנה שהסתיימה ביוני רשמה החברה רווח נקי של 28 מיליון דולר, על הכנסות של 141 מיליון דולר. שווי השוק שלה הוא כ-380 מיליון דולר, אך אנליסטים מעריכים כי מחיר המניה יעלה ב-15% בשנה הקרובה, בעיקר בשל תחזיות לעלייה של 50% ברווחי החברה ב-2005 ושל 40% ב-2006.



איימקס מוכרת שני שירותים חשובים בעבור עולם הבידור: הסבת סרטים רגילים לסרטי תלת-ממד באמצעות הטכנולוגיה הדיגיטלית הייחודית שבבעלותה (DMR), והפיכת תיאטראות קיימים לתיאטראות איימקס. עלות הקמתו של תיאטרון איימקס צומצמה במשך השנים מ-8 ל-1.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully