וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בארגוני הנכים על המאבק בשינוי בקצבאות

רותי סיני

12.9.2005 / 9:36

ארגוני נכים מתכוונים לקיים היום הפגנה בירושלים מול משרד האוצר במחאה על שחיקת הקצבאות שלהם ועל התוכנית ליישם את המלצותיו של דו"ח לרון שנועד לעודד נכים לעבוד ולהגדיל את הכנסותיהם



ארגוני נכים מתכוונים לקיים היום (שני) הפגנה בירושלים מול משרד האוצר במחאה על שחיקת הקצבאות שלהם ועל התוכנית ליישם את המלצותיו של דו"ח לרון שנועד לעודד נכים לעבוד ולהגדיל את הכנסותיהם.



לטענת הארגונים, יישום הדו"ח יפגע בהכנסות הנכים וחלקם אף עלולים למצוא עצמם בלא קצבה ובלא עבודה. ואולם, במטה המאבק של הנכים, שנציגיו היו חברים בוועדת לרון, מכחישים את הטענות ומצביעים על הסיכוי של עשרות אלפי נכים בארץ לעבור תהליך שיקום ולהשתחרר מהתלות המוחלטת בקצבאות.



לפי ההמלצות, שאותם אימצה הממשלה לפני חודשים אחדים, נכים יחויבו לעבור ועדת שיקום ואם יוחלט שהם כשירים לעבודה, הם יחויבו לצאת לעבוד במידה שיימצא עבורם מעסיק מתאים.



הם אמנם יוכלו להרוויח רק 1,200 שקלים בלא שתיפגע הקצבה שלהם - במקום 1,700 שקל שהם רשאים להשתכר כיום - אבל בסך הכל הם יורשו להרוויח סכומים גבוהים יותר ועדיין לקבל חלק מהקצבה.



"כמובן שהייתי רוצה שהקצבה לא תקוצץ, אבל בתוכנית יש המון יתרונות ותקווה לנכים", אומר יואב קריים, דובר מטה המאבק של הנכים. ואולם, אבל קובי כהן, אחד ממארגני ההפגנה, סבור שההמלצות נועדו בעיקר לקצץ את מספר הזכאים לקצבה.



"רוחו של בנימין נתניהו והאוצר מרחפת מעל לכל העניין", אומר כהן. לדבריו, דווקא הנכים החלשים ביותר, אלה שמסוגלים להשתכר רק עד 1,700 שקלים בחודש ייפגעו ביותר, משום שסכום זה יקוצץ, ומי שיסרב לעבוד - תישלל קצבתו.



הממונה על תחום הנכות בביטוח הלאומי, אירית פלדמן, מסבירה שכיום נכים רבים נמנעים מלעבוד יותר ולהגדיל את הכנסותיהם מחשש שקצבתם תיפגע. לדבריה, רק נכים שתימצא עבורם עבודה מתאימה יחויבו לעבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully