וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האומץ של לב לבייב

ענת רואה

12.9.2005 / 9:37

לבייב העיד במהלך משפט כי קנה את אפריקה ישראל בלי לקרוא את המסמכים ■ מי ומי בחתונה של בנו של גבי לסט? ■ נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ממשיך לחרוש את העולם ■ יו"ר ועד המהנדסים, ההנדסאים והטכנאים ברשות שדות התעופה, אבי ניסנבוים התפטר בשל סכסוך



מאת ענת רואה, מוטי בסוק, חיים ביאור וזוהר בלומנקרנץ



לב לבייב, בעל השליטה באפריקה-ישראל, התייצב אתמול באולמה של השופטת שרה גדות בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לבייב בא למסור עדות בתביעה בסך 2 מיליון שקל שהגיש נגד בעליה לשעבר של חברת לידר קומפני. לבייב, שרכש את החברה לפני 14 שנה ושילם תמורתה לשני בעליה, חנוך דרזביץ' ויהודה ליזרוביץ', 3.5 מיליון דולר, טען כי הוצגו בפניו מצגים כוזבים, שגרמו לו נזקים כספיים.



לבייב זומן לדיון כעד הגנה מטעם הנתבעים. להפתעת הנוכחים, לבייב סיפר לשופטת כי חתם על חוזה הרכישה של החברה מבלי שטרח לקרוא אותו קודם לכן. "אני לא זוכר ולא יודע על איזה מסמך מדובר", אמר לבייב לפרוטוקול. "אישרתי - כן, אך אני לא זוכר מה זה". הוא הסביר: "בדרך כלל, כשעורכי הדין שלי עוברים על הנייר ואומרים לי כי בדקו, אני לא מקפיד באופן אישי לקרוא, ואני חותם".



עו"ד אדם אופנהיים, שניהל את החקירה מטעם משפחת דרזביץ', המשיך להקשות על לבייב, עד שבשלב מסוים פקעה סבלנותו והוא הודיע לבית המשפט: "אני חושב שבשלב זה אני אכריז על העד כעד עוין. לא יכול להיות שהתובע יגיע לבית המשפט בתביעה שלו, ובעדות שלו הוא לא יודע מי שילם, מה שילם והיכן שילם. הוא לא יודע כלום".



אלא שללבייב היתה תשובה טובה - הוא הסביר לעו"ד אופנהיים כי כפי שציין, הוא פשוט לא נוהג לקרוא מסמכים, ולכן גם אינו זוכר אותם. "כך גם רכשתי את אפריקה-ישראל", הפתיע לבייב את הנוכחים. "עורכי הדין שלי הביאו לי מסמכים בכמות אדירה. לא קראתי, חתמתי לפי הוראותיהם".



לסט רץ לדירות



ביום חמישי חיתן גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק ומפקד מחוז תל אביב לשעבר, את בנו רועי במלון הילטון תל אביב. בין המברכים היה כמובן הבוס, יצחק תשובה, וגם צמרת המשטרה וכמה "לשעברים" באו לחגוג עם הזוג המאושר. בין החוגגים: המפכ"ל משה קראדי, שר הביטחון לשעבר יצחק מרדכי, שרי המשטרה לשעבר משה שחל ורוני מילוא ויו"ר חברת חשמל לשעבר אלי לנדאו. ומה המתנות, אתם שואלים? הזוג הצעיר יצטרך להתלבט בין דירה בכיכר המדינה, שאותה מתכוונים להעניק לזוג הורי החתן, ואילו מצד הכלה הבטיחו ההורים דירה במושב עין איילה, לא רחוק מזיכרון יעקב.



נגיד הבנק העולמי



נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ממשיך לחרוש את העולם. ביום חמישי האחרון יצא פישר לאוקספורד, אנגליה, כדי להשתתף בכנס כלכלי לזכרו של הכלכלן החשוב ג'ון פלמינג.



הנגיד ישב בראש אחד הפורומים בכנס, שנערך תחת הכותרת "יציבות מחירים כיעד למדיניות מוניטרית". היום ומחר ישתתף הנגיד בבאזל, שווייץ, בכנס של הבנק הבינלאומי לסילוקין, שהוא הבנק של כל הבנקים הממלכתיים, יחד עם נגידים משורה של בנקים מרכזיים בכל העולם.



מחר ישתתף הנגיד בכנס שמארגנות הבורסה הישראלית ושגרירות ישראל בבירת אנגליה, במטרה למשוך משקיעים זרים להשקיע בישראל ולעניין את הזרים בהנפקת האג"חים ביורו שהחשב הכללי מתכנן לחודשים הקרובים.



פישר ישוב לישראל ביום שלישי בלילה. נגיד בנק ישראל ייצא לחו"ל שוב בשליש האחרון של החודש, הפעם כדי לייצג את מדינת ישראל בכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי, שיתקיים ב-25 וב-26 בספטמבר.



ניסנבוים מתפטר בכעס



יו"ר ועד המהנדסים, ההנדסאים והטכנאים ברשות שדות התעופה, אבי ניסנבוים, הנחשב אחד האנשים החזקים בקרב ראשי ועדי העובדים, החליט להתפטר מתפקידו בשל סכסוך עם ההסתדרות.



ניסנבוים התפטר ימים אחדים לאחר שהשיג הסכם נאה לעובדים, שלפיו יקבל כל אחד מ-180 העובדים האקדמאים הקבועים ברשות שדות התעופה מענק בסך 8,000 שקל עבור המעבר לטרמינל 3 החדש. במכתב ששיגר ניסנבוים לראשי ההסתדרות הוא מתלונן על כך שלא זכה לתמיכת ההסתדרות במאבק עם רשות שדות התעופה. כחלק מן המאבק הוא ביקש לקיים שביתה בנתב"ג שתמנע המראת מטוסים, ואולם ההסתדרות לא אישרה את המהלך. "החלטתי להסיק מסקנות", כתב ניסנבוים.



ההסתדרות בתגובה: "אנו עושים הכל כדי להגיע להסכמים ללא שביתות, וכך נעשה גם במקרה של רשות שדות התעופה".



זוהר השיג דחייה



מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, חזר בסוף השבוע מביקור חשאי בקנדה. זוהר ניסה לשכנע את ראשי הארגון הבינלאומי של רשויות תעופה אזרחיות, ה-ICAO, לדחות מועד ביקורת של הארגון בישראל.



מדובר בביקורת מקיפה שהארגון הבינ"ל עורך אחת לחמש שנים. לתוצאות ביקורת זו משמעות רבה לגבי מעמדה של כל רשות תעופה אזרחית והמשך חברותה בארגון. ראשי הארגון קבעו לבצע את הביקורת הפעם בקיץ 2006, וישראל ביקשה לדחותו לסוף 2007.



זוהר הצליח חלקית, ושיכנע את ראשי הארגון לדחות את הביקורת לתחילת 2007. זוהר: "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך ארגון מחדש של רשות התעופה האזרחית. לא היה טעם לבצע את הביקורת בשנה הקרובה, מפני שהיא לא היתה משקפת את המצב החדש".



עוברים



דוד עג'מי מונה לסמנכ"ל המכירות של ישפאר הום-טק, נציגת סוני, ג'נרל אלקטריק ולנקו בישראל.



סטפאן גראו מונה למנכ"ל ומנהל תפעול ראשי של קבוצת שפע, המתמחה באספקת שירותי מזון ופתרונות ניהול.



מינויים חדשים בלאומי צ'ק, החברה הבת של לאומי קארד: אייל שמעוני מונה למנכ"ל, מיכל אייזנר מונתה למנהלת שירות ותפעול, אבישי רוטמן מונה למנהל הסיכונים ויוסי קלברמן מונה למנהל פרויקט מערכות מידע.



עזרא לאודון מונה למנהל השיווק של יצרנית החלונות קליל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully