וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת תל אביב: צפי לפתיחה חיובית בהמשך לעליות שנרשמו אתמול

טל לוי

12.9.2005 / 8:46

רמי דרור ממגדל שוקי הון: "אין שום גורם שמפריע למדדים לעלות מלבד העובדה שרמתם כרגע גבוהה"; "הציבור עדיין לא משקיע במניות אולם הוא נמצא בבורסה דרך הקרנות"



בורסת ת"א פותחת את יום המסחר השני בשבוע במדדי שיא: מדד המעו"ף שהוסיף אתמול 1.5% פותח ברמה של 735.65 נקודות ומדד ת"א 100 שהוסיף אתמול 1.4% פותח ב-739.56 נקודות.



"השוק מפגין עוצמה", אומר רמי דרור ממגדל שוקי הון, "אמנם הציבור עדיין נמנע מלהשקיע ישירות במניות אולם הוא נמצא בבורסה באופן עקיף דרך הקרנות".



"המסחר אתמול הושפע בעיקר מגורמים מקומיים ופחות מהזרים. ראינו שהשוק הפגין עוצמה בכל ניירות הערך ולא רק במניות שבדרך כלל מזוהות עם זרים כמו ו והדבר מעודד את התחושה שהשוק יפתח את היום בצורה חיובית, גם על רקע התחושה הטובה שמעוררת היציאה מעזה שעוברת כרגע בשלום", אומר דרור.



"אותן סיבות שגרמו לעליות אתמול נמצאות שם גם היום: האופטימיות בשטח, הפעילות של המשקיעים הזרים בישראל, הדו"חות הטובים וגם אווירה טובה שמקורה במצב הבטחוני והמדיני של ישראל", מסביר דרור "אין שום גורם שמפריע לשוק לעלות: ההתנתקות עברה ותוצאותיה ידועות, אנו נהנים מרוח גבית שמקורה באווירה החיובית בבורסות חו"ל ולמעשה הסיבה היחידה שפועלת נגד השוק היא רמתו הגבוהה. מצד שני יש לזכור שרמה גבוהה של מדדים אינם סיבה לעצירה שכן כל שיא יכול להישבר".



"יש לזכור שמקורם של המדדים הגבוהים הוא בעיקר בניירות דומיננטיים שעלו חזק ומשכו את המדדים קדימה, כלומר מקור המדדים הגבוהים הוא במניות בודדות ולא של כל השוק. המשמעות היא שיש ניירות רבים שהפגינו עד כה ביצועים פחות טובים וזה הזמן שלהן לעלות. אתמול כבר ראינו עלייה של מניות קבוצת איי.די.בי ושם של מניות הביטוח שדווקא הפגינו ביצועים בינוניים למדי מתחילת השנה ולכן יש להן עוד אוויר לנשימה", מסכם דרור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully