וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה עומדת להציע פטור ממס שבח או הקלות למפעלים שיעברו מהמרכז לפריפריה

אורה קורן

12.9.2005 / 9:43

בימים האחרונים התנהלו דיונים בעניין עם האגפים השונים במשרד האוצר; אגף המסים נוטה ככל הנראה לתמוך במתן הקלות במס שבח, אולם גורמים אחרים במשרד האוצר מסתייגים מכך



המדינה עומדת להציע פטור ממס שבח, או הקלות משמעותיות במס שבח למפעלים שיעברו מהמרכז לפריפריה. מס שבח משולם על נכס (מבנה וקרקע) בשלב מכירתו. שיעורו מורכב מכמה גורמים ונע בין 25% ל-34%.



ההצעה המקורית לעודד מפעלים לעבור לפריפריה באמצעות פטור ממס שבח היא של סגן שר התמ"ת, אלי אפללו. בימים האחרונים התנהלו דיונים בעניין עם האגפים השונים במשרד האוצר. אגף המסים נוטה ככל הנראה לתמוך במתן הקלות במס שבח, אולם גורמים אחרים במשרד האוצר מסתייגים מכך.



לפני כשבועיים הוקם צוות הכולל את אנשי משרד האוצר ומשרד התמ"ת בראשות הכלכלן של משרד התמ"ת, בני פפרמן. הצוות בוחן חבילת הטבות שיינתנו למפעלים שיעברו מהמרכז לפריפריה. שר התמ"ת אהוד אולמרט מכהן גם במינוי זמני כשר האוצר. עם זאת, בכיר במשרד האוצר אמר באחרונה ל-TheMarker, כי אולמרט אינו מנסה לנצל את מעמדו ולקדם יוזמות של משרד התמ"ת, שבעבר התנגד להן משרד האוצר.



הצוות המשותף לשני המשרדים צפוי לסיים עבודתו תוך שבועיים. בין ההצעות שנבחנות כחלק מחבילת הטבות למפעלים שיעברו לפריפריה כלולים גם תמריצי מענקים, הכשרה מקצועית, הטבות נוספות במיסוי והקלות במעבר משפחות.



התוכנית המתגבשת תשים קץ לתחרות בין אפללו לנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, על התוכנית להעתקת מפעלים לפריפריה, שתקבל את התמיכה הממשלתית. ברוש ואפללו יצאו בו זמנית עם תוכניות שונות לעידוד העברת מפעלים לפריפריה. התוכנית של ברוש מבוססת בין השאר על מתן קרקע בחינם באזורים בהם אין ביקוש לקרקע לתעשייה. כל אחד מהשניים ניסה לקדם את תוכניתו מול אולמרט. הצוות שהוקם מנסה לבחון את כל ההצעות ולגבש מהן את החבילה שתהיה מקובלת על הגורמים המקצועיים בשני המשרדים.



במשרדי הממשלה טוענים, כי חבילת הסיוע המיוחדת אינה מעידה על כישלון חוק עידוד השקעות הון החדש, שנכנס לתוקף בחודשים האחרונים. בכיר באחד המשרדים אמר כי החוק החדש נועד לתעשיינים שרוצים להקים מפעלים חדשים, ואינו מתמקד בתעשיינים שרוצים להעתיק מפעלים לפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully