וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר חיפושי נפט מאשרת: מתקיים מו"מ בין בריטיש גז לים תטיס על העברת הגז מול חופי הרשות

שרון קדמי

12.9.2005 / 11:20

על פי הערכות, לאחר שים תטיס תחל בהפקת הגז מהחלק הישראלי של המאגר, הדורשת השקעה של כמה עשרות מיליוני דולרים, תיערך התחשבנות עם הפלשתינים לפיצויים על משיכת הגז



שותפת חיפושי הגז והנפט, אבנר, הודיע הבוקר, כי היא מאשרת את קיומו של המו"מ בין חברת בריטיש גז (BG) לבין קבוצת ים תטיס בנושא העברת הגז הטבעי דרך מערכות העברה והחלוקה של ים תטיס. לישראל ולרשות הפלשתינית מאגר גז משותף, "נועה", על הגבול הימי. החלק הישראלי של המאגר נקדח על ידי ים תטיס ב-99' ונמצא בו גז בכמות של 2.7 מיליארד מ"ק. החלק הפלשתיני של המאגר, המכונה "נועה דרום", עדיין לא נקדח. BG אמורה הייתה לקדוח בחלק הפלשתיני של מאגר "נועה" ("מרין 3") שלהערכת הגיאולוגים עשוי להכיל כ-3.6 מיליארד מ"ק גז טבעי.



בשנה האחרונה התקיימו מגעים להפקה משותפת של הגז הטבעי משני חלקי המאגר באמצעות מערך ההפקה שהקימה ים תטיס. על פי הערכות, לאחר שים תטיס תחל בהפקת הגז מהחלק הישראלי של המאגר, הדורשת השקעה של כמה עשרות מיליוני דולרים, תיערך התחשבנות עם הפלשתינים לפיצויים על משיכת הגז משני חלקי המאגר.



בריטיש גז ביטלה לאחרונה את קידוח הגז הפלשתיני הימי "מרין 3" ושיחררה את אסדת הקידוח שאמורה הייתה להתחיל בביצוע העבודה ב-21 בספטמבר. הקידוח שבוטל נמצא על הגבול הימי בין ישראל לרצועת עזה, כ-35 ק"מ מהחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully