וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר היי-טק השקיעו בחברת כיאזמה - המפתחת תחליף לזריקות - במסגרת סבב של 6.2 מיליון דולר

צורי דאר

12.9.2005 / 15:52

בסבב השתתפו גם קרן F-2 Ventures וקרן אינומד שהשקיעה בחברה בעבר; ההשקעה תנוצל למימון ניסויים קליניים להחדרת שתי מוקולות מובילות, באמצעות הפלטפורמה שפיתחה החברה



חברת כיאזמה (Chiasma), המפתחת פלטפורמה להחדרת תרופות עם מולקולות גדולות ללא הזרקה, השלימה סבב גיוס שני של 6.2 מיליון דולר. את הסבב הובילה F-2 Ventures לצד האחים עופר היי-טק, וכן השתתפה בו קרן אינומד שהשקיעה בחברה בעבר.



גיא יכין, מנכ"ל כיאזמה, מסר כי ההשקעה תנוצל למימון ניסויים קליניים להחדרת שתי מוקולות מובילות, באמצעות הפלטפורמה שפיתחה החברה.



כיאזמה מתמקדת בפיתוח פתרונות חדשניים למתן תרופות חלבוניות עם מולקולות גדולות באופן לא פולשני. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת להחדיר תרופות למחזור הדם ללא צורך בזריקה. אחד האתגרים המרכזיים של תעשיית התרופות הוא מתן אוראלי של תרופות מורכבות מבוססות חלבונים, כיוון שלא ניתן להחדיר תרופות מבוססות חלבונים למחזור דרך דופן המעי בשל מבנה ייחודי של תאי המעי.



הטכנולוגיה של כיאזמה מבוססת על מחקר של פרופ' שמואל בן ששון, שגילה סוג ספציפי של חיידקים המאפשרים פעולה זו. על בסיס שכפול ה-DNA של חיידקים אלה פותחה פלטפורמה עבור תרופות חלבוניות הניתנות בבליעה, וחוסכות את אי הנעימות והסרבול הכרוכים בטיפול על ידי זריקות.



הלקוחות הפוטנציאליות של טכנולוגיה זו הן למעשה כל חברות התרופות כיום - דבר שנותן לתחום זה פוטנציאל שוק של מיליארדי דולרים.



כיאזמה הוקמה בשנת 2002 על ידי גיא יכין, לשעבר מנכ"ל ניות, ועל ידי חברת יישום - החברה לפיתוח ומסחור הידע באוניברסיטה העברית. החברה, הפועלת מהרצליה, גייסה במארס 2003 כ-2 מיליון דולר מקרן אינומד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully