וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון לתוכנית המיזוג של מיקי צולר: הצעת הרכש לדש לא נענתה - רק 3% הביעו עניין למכור

עומר שרביט

12.9.2005 / 17:06

המשקיעים בדש הביעו דעתם על ההצעה של בעלי השליטה בחברה: מניית דש נסחרת במחיר של 38.8 שקל - גבוה ב-10.5% מהמחיר בהצעת הרכש



תוכנית המיזוג של דש השקעות וברגר הולדינגס נכשלה. ההצעה נדחתה היום לאחר שתי דחיות של מועד הקיבול להצעת הרכש, קרי - המועד האחרון שבו הציבור מחליט האם הוא מוכן למכור את מניותיו. מתוך סך אחזקות הציבור בחברה - 11.9%, רק 3% הסכימו להיענות להצעה ולמכור במחיר שהוצע להם על ידי בעלי השליטה.



המחיר שהוצע - 35.1 שקל - נמוך ב-10.5% מהמחיר לפיו נסחרת המניה היום, לאחר שהספיקה לעלות במהלך היום ביותר מ-4%. בעלי השליטה בחברה נזקקו להיענות של 7% מבעלי המניות כדי שיוכלו לבצע רכישה כפויה של כל מניות הציבור.



בחודשיים האחרונים הציבור הביע את דעתו על המחיר שהציעו לו בעלי העניין ובשלב מסויים המניה נסחרה במחיר הגבוה ב-15% מההצעה. לטענת מנהלי ברגר הולדינגס, מדובר במתחרים שרצו ל"סחוט" את ברגר או למנוע את המיזוג הגדול.



מדובר על מהלך משולב, שבסופו דש אייפקס הולדינגס היתה הופכת לגוף הפיננסי החוץ בנקאי הגדול ביותר מבחינת היקף נכסים מנוהל. את המימון להצעת הרכש ברגר השיגה בהצעה אטרקטיווית מאוד לבעלי העניין בה: רכישת מניות בהנחה של 10% מהמחיר בשוק.



ההקצאה הפרטית אמנם הוגדרה על ידי רבים בשוק ההון כמפלה, אך במסגרתה הוכיחו בעלי העניין בברגר כיסים עמוקים - החברה גייסה מנתן חץ, מוזי ורטהיים, חיים כצמן וקרן הפנסיה יובלים 74 מיליון שקל.



כלת השמחה, דש השקעות, הציגה השנה שיפור משמעותי בפעילותה והרוויחה ברבעון השני של השנה 7 מיליון שקל - 47% יותר מב-2004 כולה. החברה האם, דש אייפקס (לשעבר ברגר הולדינגס), סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 22.6 מיליון שקל על הכנסות של 90 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully