וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד מתחת לרף ה-63 דולר

TheMarker

12.9.2005 / 20:57

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 62.9 דולר לחבית, ירידה של 1.18 דולר, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק; מחיר הנפט נגע בשיא של 70.85 דולר לחבית בסוף אוגוסט



מחיר הנפט רושם ירידות ונסחר כעת מתחת לרף ה-63 דולר על רקע הערכות כי הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה ומחירי הדלק הגבוהים יביאו לירידה בביקושים. סוכנות האנרגיה הבינ"ל (IEA) הורידה בשבוע שעבר את הערכותיה לצמיחת הביקוש העולמי לנפט ב-2005.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים כעת במחיר של 62.9 דולר לחבית, ירידה של 1.18 דולר, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נגע בשיא של 70.85 דולר לחבית ב-31 באוגוסט.



הנזקים שגרמה הסופה קתרינה להפקת הנפט במפרץ מקסיקו הזניקו את מחירי הבנזין בארה"ב לשיא היסטורי של 3.04 דולרים לגאלון. מחיר זה הוא הממוצע הלאומי בין 26 באוגוסט ל-9 בספטמבר, לפי הסקר שעורך טרילבי לונדברג, מומחה לאנרגיה, בקרב 7,000 תחנות דלק ברחבי האומה, דיווחה רויטרס.



פגיעת הסופה צימצמה את כושר זיקוק הנפט בארה"ב ב-11% וגרמה לסגירת צינורות הנפט המובילים מהמפרץ אל יתר חלקי ארה"ב. נכון ליום שבת היו סגורות יותר מ-120 אסדות גז ונפט במפרץ, ו-60% מתפוקת הנפט של האזור לא הגיעה ליתר השוק בשל ההשבתה המאולצת.



לונדברג מעריך כי מחיר הבנזין יצנח חדות בשבועות הקרובים בשל זרימת דלק מיובא וירידה בביקוש לדלק בספטמבר, בהתאם למגמה העונתית הידועה. כמו כן, פגיעת הסופה בפעילות הכלכלית ובתחבורה תקצץ בביקוש לדלק באופן טבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully