וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שהקופה מתרוקנת: ווקלטק מנהלת מגעים למיזוג עם tdSoft הישראלית

שירלי יום-טוב

13.9.2005 / 6:00

כך נודע ל-TheMarker; שתי החברות פועלות בתחום ה-VoIP; ווקלטק נקלעה בשנה האחרונה לקשיי נזילות, פיטרה 65 מתוך 100 עובדיה ובקופתה נותרו פחות ממיליון דולר



מאת שירלי יום-טוב וצורי דאר



רגע לפני שהמסך יורד על - פעם חלוצה בתחום ה-VoIP והיום חברה על סף סגירה - נראה כי מתגבש פתרון. ווקלטק מנהלת בימים אלה מו"מ למיזוג עם חברת tdSoft הישראלית, כך נודע ל-TheMarker. בשבועות האחרונים מנהלים מנהלי החברות מפגשים אינטנסיוויים ושלושת מייסדי tdSoft - יוסי אלבגלי, אריה שחם ואיתן רדיאן - מבקרים בתדירות גבוהה במשרדי חברת ווקלטק. ווקלטק ו-tdSoft הן שכנות ותיקות ומשרדי השתיים שוכנים באזור התעשייה של הרצליה. בשתי החברות סירבו להגיב לידיעה.



בשלב זה מדובר במגעים בלבד, אך נראה כי הסיכויים לסגירת המיזוג גבוהים מכיוון שלווקלטק כבר לא נותרו ברירות רבות. ווקלטק נקלעה בשנה האחרונה לקשיי נזילות כאשר הכסף בקופתה הלך ואזל ומנגד היא לא הצליחה למשוך אליה משקיעים חדשים. בסוף יוני האחרון פירסמה החברה את הדו"ח המורחב שלה לשנת 2004, אליו צירפו רואי החשבון אזהרת "עסק חי", שמשמעותה הטלת ספק ביכולתה של החברה להתקיים. זמן קצר לאחר מכן הודיעה החברה על פיטוריהם של 65 מתוך 100 עובדיה ודיווחה על מגעים למיזוג עם מספר חברות. ווקלטק נסחרת ברשימת החברות הקטנות של בורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 9 מיליון דולר, ומועמדת למחיקה מאחר שהיא אינה עומדת בתנאי הסף.



ברבעון השני דיווחה ווקלטק על הכנסות של 1.4 מיליון דולר והפסד נקי של 2.4 מיליון דולר. בקופת החברה נותרו, נכון לסיום הרבעון השני, 1.7 מיליון דולר. כיום, חודשיים וחצי בתוך הרבעון השלישי, סביר להניח שמדובר במאות אלפי דולרים בלבד.



ווקלטק מתמחה במערכות להעברת קול על גבי הרשת (VoIP) והיא נחשבת לחברה שהמציאה במידה רבה את התחום. החברה הוקמה בשנות ה-80 כסטארט אפ, וב-1991 הצטרף אליה אילון גנור יחד עם קבוצת משקיעים. גנור כיהן כמעט בכל השנים שחלפו כמנכ"ל ותחת שרביט ניהולו צברה ווקלטק הפסדים שעולים על 140 מיליון דולר מאז ההנפקה ב-1996.



tdSoft, המעסיקה 70 עובדים, מתמחה אף היא בטכנולוגיית ה-VoIP ועוסקת בגייטוויס - שער גישה דרכו עובר הקול לפני המרתו למנות מידע העוברות ברשת. החברה הוקמה ב-1994 ואלגבלי מכהן כמנכ"ל שלה. tdSoft הוקמה כחברה בת של טלדטה, שנרכשה על ידי ADC האמריקאית ולאחרונה חזרה לפעול כחברה עצמאית. החברה תיכננה לגייס במהלך שנת 2000 כ-50 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר במסגרת הנפקה בנאסד"ק, אולם המשבר בענף ההיי-טק דחה תוכניות אלה. בתחילת 2001 התנחמה טידיסופט בהשקעה של 20 מיליון דולר מחברת סיסקו, שנעשתה לפי שווי גבוה כ-320 מיליון דולר אחרי הכסף. בעלי המניות העיקריים בטידיסופט כיום הן הקרנות הרבורווסט, אייפקס, ג'מיני וחברת סיסקו.



במאי 2004 רכשה טידיסופט את נכסיה של חברת בי קונקטד מקבוצת טלרד, שנסגרה מספר חודשים קודם. על לקוחות ושותפי החברה נמנים סיסקו, אלקטל, לוסנט, אי.סי.איי, בזק, ורד תקשורת. הכנסות החברה מוערכות בכ-20 מיליון דולר לשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully