וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מלבינים תדמית בעייתית בחודש אחד?

איילה צורף

13.9.2005 / 7:47

מאז רכש ארקדי גאידמק את בית"ר ירושלים לפני כחודש, הוא זכה לסיקור נרחב בתקשורת בשווי המוערך בשלושה מיליון שקל; יועצי התקשורת אומרים: "מסע תקשורתי כה עמוס מייצר אצל הציבור יותר חשדות מאשר אמון; זה נראה כאילו יש משהו להסתיר"; מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים או





"גאידמק, ומי שייעץ לו מבחינה תקשורתית, עשו שגיאה חמורה בניסיון לבנות לו תדמית נוצצת", אומר יועץ תקשורת שמעדיף לא להיחשף. "אני אומר שכשיש לך חמאה על הראש, אל תצא לשמש". כשאותו יועץ תקשורת אומר "חמאה", הוא מתכוון לתסבוכת אליה נקלע מול הממשל הצרפתי. גאידמק ואישים נוספים עומדים במרכזה של חקירה צרפתית אודות סחר נשק לא חוקי, כמו גם סוגיות של העלמות מס מהרשויות הצרפתיות. על רקע חשדות אלה החליט גאידמק להשתקע בישראל לפני כמה חודשים.




"הצרפתים טוענים נגדו טענות קשות מאוד", אומר יועץ התקשורת. "והוא, במקום לפעול בצורה מעמיקה ויסודית גם מול התקשורת, רץ להעניק ראיונות זוהרים ונוצצים. הוא קונה קבוצת כדורגל ומחפש את חיי הזוהר הישראלים, כדרך להלבין את שמו. גאידמק לא מבין שחשיפה בהיקף קיצוני, גם אם היא חיובית בשלב ראשון, בהכרח תביא עימה בהמשך חשיפה שלילית. כעת, כבר כולם יודעים מי הוא, וזה גורם לעיתונאים לרצות להביא עליו כמה שיותר מידע, בוודאי מידע שלילי. אני הייתי מייעץ לו לנסות ולהלבין את התדמית שלו באופן מבוקר יותר, איטי, עם פחות ראיונות. לא לרוץ לתקשורת עם סיסמאות על החברות ההדוקה שלו עם אולמרט. מסע תקשורתי כזה עמוס מייצר אצל הציבור יותר חשדנות מאשר אמון. זה נראה כאילו דחוף לו לייצר לעצמו תדמית חיובית, כאילו יש לו מה להסתיר".



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים אומר כי "שווי הסיקור ורמת החשיפה לה זכה גאידמק מאז רכש את בית"ר ירושלים שובר שיאים בהתחשב בכך שמדובר באדם אנונימי מבחינה תקשורתית. מבחינת איכות הסיקור ניתן לומר ששמו של גאידמק הופיע הן בכותרות, כמו גם התמונה שלו, שצורפה לרוב הכתבות בהן אוזכר, מה שמגביר את הבולטות התקשורתית שלו".



יועץ תקשורת נוסף אומר: ישנם אנשי עסקים ישראלים שעשו עסקים ברוסיה, והיו סימני שאלה לגביהם, אבל הם בנו עצמם בזכות השקעות כלכליות אמיתיות, ולא בזכות קניית קבוצת כדורגל. הם השקיע סכומי כסף גבוהים מאוד בכלכלה הישראלית. גם האוליגרך ליאוניד נבזלין, בעליה של חברת הנפט הרוסית "יוקוס" הגיע באחרונה לישראל. ולדימיר גוסינסקי השקיע כסף בעיתון יומי ("מעריב" - א.צ). גאידמק יכול היה להשקיע כסף בהיי-טק הישראלי, ומשם לנסות להלבין את התדמית שלו".



גאידמק בחר לעצמו בסוף השבוע החולף יועץ תקשורת חדש - מושיק תאומים. תאומים, איש עסקים ותקשורת ותיק, בקיא היטב גם ברזי עולם הכדורגל. תאומים, כנראה, חושב גם הוא שהחשיפה של גאידמק בתקשורת היתה עמוסה וקיצונית מדי.



ביום שקיבל לידיו את הטיפול התקשורתי באוליגרך העולה החדש, הוא חסם את כתבי הספורט והכלכלה מלהגיע אליו. "מעתה כל מי שרוצה לדבר עם גאידמק, יצטרך לעבור דרך אשת יחסי ציבור, וגם אז לא בהכרח שיוכל לשוחח עימו ישירות", הוסבר לעיתונאים. הללו הורגלו בגישה ישירה ובלתי אמצעית לגאידמק, מאז הפך לכוכב תקשורת בעקבות רכישת בית"ר ירושלים.



אם לשפוט על פי האופן שבו תאומים מייעץ תקשורתית לכל לקוחותיו הבכירים, סביר שגם במקרה של גאידמק, רמת החשיפה בעיתונות תרד פלאים. גאידמק ידבר בנושאים הקשורים בכדורגל בלבד, ולא יענה על שאלות השנויות במחלוקת. תאומים צפוי לחסום אותו כמעט כליל כדי למתן את הסערה שיצרו ההתבטאויות שלו ב"ידיעות אחרונות", שהביאו בין היתר להתפטרות מאמן הקבוצה, אלי אוחנה.



גאידמק, שפיזר הצהרות לכל עבר בחודש החולף ("אני מוכן לקנות היום את כימיקלים לישראל... אני מאוד רוצה את החברה הזאת" - "ידיעות אחרונות"), צפוי למתן את הציטוטים שהוא מעניק לתקשורת, כל עוד זה תלוי בתאומים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully