וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסחה של הפרופסור למתמטיקה: רווח של 37 מיליון דולר בחצי שנה

אפרת נוימן

13.9.2005 / 6:59

יאיר טאומן - פרופסור למתמטיקה ומומחה לתורת המשחקים - מוביל קבוצה ישראלית להשקיע בחברת אינטרנט בריטית בשם QXL ריקרדו; מניות החברה זינקו ב-300% מאז החלה הקבוצה ברכישתן; במארס החלה הקבוצה להשקיע בחברה כשהמניה נסחרה אז סביב מחיר של 15 ליש"ט; היום כבר נסחרת המ



הבורסה בתל אביב רותחת, ומשקיעים ישראלים עושים בה המון כסף. אבל יש גם משקיעים שיודעים להרוויח מיליונים רבים בבורסות זרות. הנה, למשל, סיפור על פרופסור למתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב, יאיר טאומן: קבוצה שאותה מוביל פרופ' טאומן להשקעה בחברת אינטרנט בריטית בשם QXL ריקרדו, הרוויחה בתוך חודשים ספורים לא פחות מ-37 מיליון דולר.



QXL, המפעילה אתר למכירות פומביות באינטרנט (בדומה ל-eBay), היא אחת המניות המצליחות השנה בלונדון. המניה השלימה זינוק של 1,700% ב-12 חודשים לשווי שוק של 200 מיליון דולר.







הקבוצה של טאומן, הכוללת את רוני יצחקי, שמעון וינטרוב, רונן פלד, זהר גילון, פרופ' אלון קולבר, אביגדור וילנץ (מייסד גלילאו) ומשפחת ריכטר, התחילה להתעניין ב-QXL בתחילת 2005. במארס החלה הקבוצה להשקיע בחברה כשהמניה נסחרה אז סביב מחיר של 15 ליש"ט. היום כבר נסחרת המניה לפי מחיר של 63 ליש"ט.



שווי אחזקות הקבוצה שהשקיעה כ-15 מיליון דולר בלבד, מסתכם כיום ב-52 מיליון דולר. עם המשקיעים ב-QXL (בנפרד מהקבוצה) נמנה גם ערי סטימצקי, בעל השליטה ברשת חנויות הספרים סטימצקי, המחזיק מניות ששוויין 5.5 מיליון דולר.



בעיתונות הבריטית מכונה הקבוצה "קבוצת יצחקי", ואולם "המוח" העומד מאחוריה הוא טאומן, מומחה לתורת המשחקים המיישם בהצלחה בעולם העסקים את התיאוריות שהוא מלמד בכיתה. אולי אחת הסיבות שטאומן נמשך ל-QXL הוא מאבק שליטה שהתחולל על החברה בחודשים הראשונים של השנה, כשחברה הולנדית ביקשה לרכוש את המניות שבידי הציבור לפי מחיר של 14 ליש"ט. טאומן "הריח" את כישלון ההצעה, וסבר שהמניה שווה הרבה יותר. הקבוצה הישראלית התחילה לרכוש מניות במחיר גבוה מההצעה - שאכן נכשלה. טאומן גם מאמין כי QXL יכולה להיות יעד לרכישה על ידי eBay.



אז מה הביא לעליות החדות? גם מנכ"ל QXL, מרק זלסקי, לא הצליח להסביר את העניין. בשיחה עם "הטלגרף" הבריטי הוא אמר כי לא היתה התפתחות משמעותית בחברה מאז פרסום התוצאות ביולי. התוצאות העידו אמנם על שיפור משמעותי, אבל עדיין מדובר בהכנסות נמוכות יחסית של 2.5 מיליון ליש"ט ברבעון. גם בסיטי של לונדון מנסים להסביר את העליות ומזכירים פעולות פיננסיות של סוחרים שהביאו לעליות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully