וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורצילה הפינית תקים במפעלים בישראל תחנות כוח בהספק 200-10 מגה-ואט

שרון קדמי

13.9.2005 / 8:58

כך נודע ל-TheMarker; החברה מקימה ומפעילה תחנות כוח בכל העולם - ב-2004 הסתכמו הכנסותיה בכ-3 מיליארד דולר; פאואר ישראל, שותפתה המקומית של וורצילה, כבר מנהלת מו"מ עם כמה מפעלים



אחת מהחברות הגדולות בעולם לייצור תחנות כוח, וורצילה מפינלנד, תקים תחנות כוח במפעלים בישראל - כך נודע ל-TheMarker. נציגי וורצילה נפגשו בשבוע שעבר עם שר התשתיות, בנימין בן אליעזר והצהירו על כוונת החברה לשווק בישראל תחנות כוח קטנות ובינוניות בהספק של 200-10 מגה-ואט.



החברה הפינית חתמה על הסכם שותפות עם החברה הישראלית ישראל פאואר, בה שותפה גם החברה האמריקאית שיקגו פאואר.



וורצילה בונה מנועים וטורבינות לייצור חשמל המונעות בדיזל וגז, וכן מקימה ומפעילה תחנות כוח בכל העולם. החברה בונה בכל שנה מתקנים המפיקים חשמל בהספק כולל של כ-2,000 מגה-ואט. בשנת 2004 הסתכמו הכנסותיה בכ-3 מיליארד דולר והיא מעסיקה כ-12,500 עובדים. החברה מתחזקת ומפעילה יותר מ-120 תחנות לייצור חשמל וקיטור ברחבי העולם. 12% מכל המנועים והטורבינות בתחנות חשמל המפיקות פחות מ-100 מגה-ואט בעולם הם של וורצילה.



התחנות בישראל יוקמו בהתאם לתקנות החדשות של משק החשמל. ד"ר יואב סרנה, אחד מבעלי ישראל פאואר, אמר אתמול כי החשמל שיפיקו התחנות יהיה זול מהחשמל המסופק על ידי חברת החשמל. בנוסף, יוכלו התחנות לספק למפעלים אנרגיה תרמית (קיטור וקירור) הנוצרת בעת ייצור החשמל. וורצילה תתפעל ותתחזק את התחנות באופן שוטף. לדברי סרנה, ישראל פאואר כבר מנהלת עם כמה מפעלים מו"מ על הקמת תחנות כוח פרטיות.



סרנה הוסיף ואמר כי וורצילה מייצרת, בין השאר, תחנות כוח אשר יכולות לפעול גם באמצעות גז טבעי וגם באמצעות מזוט. תחנות אלה יוכלו לעבוד על מזוט עד שתיפרש צנרת הגז הארצית. הסבת התחנה ממזוט לגז תיארך רק כמה שעות, גך שלא יהיה צורך להשבית אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully