וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון ירכוש כ-100 דירות לנכים ב-72 מיליון שקל

צלי גרינברג

13.9.2005 / 9:15

על פי נתוני משרד השיכון, כיום ממתינים לדירות אלה כ-150 נכים - מהם כ-90 המוגדרים "ותיקים", והיתר מקרב ציבור העולים



משרד הבינוי והשיכון מתכנן רכישה של כ-100 דירות נ"ר, המיועדות לנכים המרותקים לכיסאות גלגלים, בתקציב של כ-72 מיליון שקל, בשנה הקרובה. על פי נתוני משרד השיכון, כיום ממתינים לדירות אלה כ-150 נכים, מהם כ-90 המוגדרים "ותיקים" והיתר מקרב ציבור העולים.



דירות הנ"ר נרכשות עבור נכים המרותקים לכיסאות גלגלים, על פי בקשת הנכה ואפשרויותיו, כמו למשל המיקום המועדף עליו. עלותה של דירה מסוג זה מגיעה לכ-160 אלף דולר בממוצע, והנכה משלם עבורה דמי שכירות כמקובל בדיור הציבורי.



שחיקת התקציב של משרד השיכון פגעה בעיקר בתקציבים הנוגעים לדיור הציבורי, ובשנים האחרונות ירדו היקפי הרכישה של דירות הנ"ר באופן משמעותי. כך לדוגמא, תקציב הרכישה לדירות אלה ב-2001 היה כ-94 מיליון שקל, ואילו ב-2005 ירד התקציב לכ-35 מיליון שקל בלבד.



במשרד השיכון אומרים כי הירידה בתקציב המשרד היא זו שגרמה לשחיקת תקציב רכישות דירות הנ"ר. מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, אומר כי מכירת הדירות הציבוריות תכניס למשרד עשרות מיליוני שקלים, ובכספים אלה ימומנו רכישות דירות נ"ר עבור הנכים.



ואולם, במכירת הדירות הציבוריות חלה ירידה מתמדת, וגם המבצע החדש לעידוד הרכישה עדיין לא רקם עור וגידים. משרד השיכון בעצמו פירסם כי בינואר עד מאי 2005 חלה ירידה של 15% במכירת הדירות הציבוריות, ובארגונים החברתיים לא מאמינים כי למשרד יגיעו די כספים לרכישת דירות לאוכלוסייה הנזקקת.



למרות קורת הרוח מרכישת הדירות, בארגונים החברתיים אומרים כי באפשרותו של משרד השיכון לעשות יותר. לדברי אלכס טנצר, יו"ר התנועה נגד שחיתות בחברה הישראלית, "למשרד השיכון יש תקציב פנימי שהוא יכול לחלקו כרצונו. למשרד יש 7 מיליארד שקל ובמשרד האוצר כבר הודיעו כי בסמכות משרד השיכון לקבוע את חלוקת תקציבו בהתאם לסדרי העדיפויות הפנימיים שלו. 100 דירות נ"ר הן טיפה בים לעומת הצרכים האמיתיים של אוכלוסיית הנכים. למשרד השיכון אין שום בעיה להחליט כי במקום שהכסף יגיע למשל לבניית מבני דת הוא יועבר למתן קורת גג לאלו שאין ידם משגת זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully