וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבוע הכחול מפקיעה את הסניפים מהספקים

סיון קלינגבייל

13.9.2005 / 9:41

בסניף החדש של הרשת שהושק אתמול אין סטנדים ושלטי מדף של ספקים; אונגר: "הספקים התרגלו לראות את הסניפים כשלהם ולטעון כי לרשתות אין בידול; עכשיו כאשר יוצרים בידול הם מקימים קול צעקה"



14 מיליון שקל השקיעה הרבוע הכחול בסניף החדש של הסופרסנטר שפתחה אתמול בקניון איילון. 14 מיליון שקלים שהושקעו בקיר זכוכית המכניס את אור היום לחנות ואזורים של מזון מוכן עם מטבחים פתוחים המזכירים מסעדות. אבל המהפכה הגדולה בעיצוב החדש איננה גלומה רק בקייטרינג של מזל טלה מבית פוד ארט. הרבוע הכחול קיבלה החלטה כי בסניף לא יהיו סטנדים של ספקים, שלטי מדף או קופצנים.



"הספקים התרגלו לראות את הסניפים כשלהם, ולטעון שלרשתות אין בידול", אומר גיל אונגר, מנכ"ל הרבוע הכחול. לדבריו, "בוודאי שאין בידול כשברשתות יש את הסטנדים של הספקים והשילוט נעשה על ידי הספקים. עכשיו כאשר יוצרים בידול הם מקימים קול צעקה. אבל צריך להתרגל שבעלי הבית הם הרשתות. לפני שנה וחצי, עם כניסתי לתפקיד, התחלתי להוביל מהלך של 'ניקוי' החנויות מהסטנדים של הספקים והחזרת המדפים לרבוע הכחול", אומר אונגר. "הכוונה שלנו היא לנקות את המדפים בכדי למשוך את תשומת לב הצרכנים אל המוצרים. הספקים משקיעים הוןבעיצוב האריזות ואז מטשטשים את המוצרים עם סטנדים שחלקם ביזארים ולא פונקציונליים, שילוט מדף שבחלק גדול מהמקרים מסתיר את המוצרים ואת המדפים תחתיהם".



ההחלטה לנקות את הסניף נבעה מהמחשבה כי ללקוח קל יותר להתמצא בסניף שבו המדפים נקיים. "בחנות שלנו הלקוח הוא המלך והמוצר הוא הכוכב", אומר אונגר. "זה מהלך שהתחלתי לפני שנה וחצי וקיבל לו גושפנקה מקצועית מחברת הייעוץ הבריטית אסטאונד, המתמחה בנושא ועובדת עם רשת טסקו".



תהליך הורדת ההשפעה של הספקים בסניפי הרבוע הכחול התחיל לדבריו של אונגר כבר לפני כ-3 שנים, כשהרבוע התחילה לקבל החלטות על חלוקת המדף (פלנוגרמות) בעצמה. עד אז היו הספקים אחראים על כך. אונגר אומר כי "ביעור" החנויות הוא השלב השני. "כל השילוט הפנימי שעד היום היה של הספקים ייעלם תוך זמן קצר ואת מקומם יתפסו השלטים שלנו", הוא אומר. בשלב הבא תועבר גם הסדרנות לטיפול של הרבוע הכחול.



אונגר מסביר שהכוונה היא לתת ללקוח יכולת לקנות מהר. "הכיוון איננו פינוק אלא מהר ובנוחות מירבית". את הנוחות ייצרו ברבוע הכחול גם באמצעות פתיחת כל החזית המזרחית של הסניף - במקום קיר בטון נבנה לאורך הקניון קיר זכוכית המכניס את אור היום לסניף.



בסניף עצמו רעיון השקיפות ממומש במקומות נוספים. "זאת החנות הראשונה עם מזון מוכן לקחת הביתה של מזל טלה מבית פוד ארט. בנינו שם מתקנים ואת כל הדרוש לספק את המזון בצורה האיכותית הנדרשת, כולל חלון המאפשר לצרכנים לצפות בשף כמו במסעדות מודרניות. בסמוך בנינו את המאפייה של בונז'ור - שם הלכנו לשקיפות מלאה, ויש חלון המאפשר לראות את הקונדיטור המקצועי מטפיח את הבצק", מספר אונגר.



את העיצוב בסניף עשה דרור זונשטיין, מתכנן המטבחים שעשה את איקאה נתניה, טורקיה ויוון ואת סניפי טיב טעם וגם שותף בחנות החדשה בקניון שבעת הכוכבים.



אונגר מוסיף כי בבחירת החומרים הושם דגש על תחזוקה. "הבעיה בסניפים היא שתוך כמה שנים הם נראים מרופטים בגלל שימוש בחומרים יפים אך קשים לתחזוקה. עברנו לחומרים שקל לנקות ולתחזק. סניפים חדשים וסניפים משופצים ייפתחו לפי העיצוב החדש. אנחנו משפצים כ-20 סניפים בשנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully