וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמהדע הגישה ל-FDA בקשה לייצור תרופה לטיפול בנפחת ריאות תורשתית לצורך ניסויים קליניים

טל לוי

13.9.2005 / 10:09

בהודעת הבורסה שפירסמה נכתב כי ישנם בארה"ב ובאירופה למעלה מ-200 אלף חולים במחלת הנפחת התורשתית; מנכ"ל קמהדע: "הגשת הבקשה היא צעד מהותי בהתקדמותה של החברה לקראת מכירות של תרופת הדגל שלה בארה"ב"



חברת קמהדע, הפועלת בתחום הביו-פרמצבטי, הודיעה היום כי הגישה לרשות ה-FDA בקשה להתחלת הייצור של תרופת ה-API לצורך עריכת השלב השלישי בניסויים קליניים. מדובר בתרופה המיועדת לטיפול במחלת ריאות מסוג נפחת תורשתית הנגרמת כתוצאה ממחסור מולד בחלבון האלפא 1.



בהודעת הבורסה שפירסמה היום, נכתב כי למיטב ידיעתה של קמהדע, תרופת ה-API היא היחידה כיום המוכנה להזרקה ואינה מצריכה מהילה או ערבוב לפני הזרקתה - מה שמפחית את הסיכון לזיהום בעת הכנת התרופה ומקנה לחברה יתרון בפיתוח הדור הבא של התרופה המיועד למתן באמצעות משאף.



עוד נאמר כי על פי מידע פומבי, ישנם בארה"ב ובאירופה למעלה ממאתיים אלף חולים במחלת הנפחת התורשתית וכיום מטופלים בעולם כ-4,000 חולים בלבד בעלות שנתית של בין 60 ל-100 אלף דולר למטופל. על פי אותו מידע, רוב עלויות הטיפול בארה"ב ובמדינות נוספות באירופה ממומנות על ידי תוכניות הביטוח הרפואי.



דוד צור - מנכ"ל קמהדע, אמר היום כי "הגשת הבקשה היא צעד מהותי בהתקדמותה של החברה לקראת מכירות של תרופת הדגל שלה בארה"ב", וציין כי ברבעון השני של השנה הגבירה החברה את השקעותיה במחקר ובפיתוח ואלה הסתכמו ב-4.7 מיליון שקל, כדי לעמוד בלוח הזמנים ולהגיש את הבקשה ל-FDA.



קמהדע הנמצאת בבעלות ראלף האן, דוד צור וגלנרוק - חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי, השלימה לאחרונה גיוס של 30 מיליון שקל בבורסה לניירות ערך בתל אביב באמצעות מניות וכתבי אופציה, בנוסף להלוואות בעלים בסך של כ-20 מיליון שקל שהומרו להון במסגרת ההנפקה. החברה נסחרת לפי שווי של 92 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully