וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטגיית ההשקעות החדשה של קרן מקפת: יותר נדל"ן, יותר הלוואות ויותר חו"ל

שלומי גולובינסקי

13.9.2005 / 10:52

ירידת התשואות בשוק ההון מייצרת למנהלי קרנות הפנסיה בעיה: איך לייצר 4% תשואה לפחות; במקפת גיבשו תוכנית





שיפטר אומר כי בכוונת מקפת גם לרכוש חלקים מחברות נדל"ן. על פי תקנות ההשקעה, למקפת עצמה מותר לרכוש עד 10% ממניות חברת נדל"ן, אבל בשיתוף עם קרנות פנסיה אחרות בקבוצת מגדל כמו יוזמה ותאוצה - היא יכולה להגיע לסך הכל 20% אחזקה. בסך הכל מתכננת מקפת להשקיע בין 10% ל-15% מתיק הנכסים שלה - עניין של כ-700 עד מיליארד שקל. מקפת כבר מחזיקה בנדל"ן מניב, פרויקט קריית הלאום בראשון לציון, בעוד מגדל עצמה מחזיקה עבור עמיתיה במגדל המוזיאון במרכז ת"א, בקריית הממשלה בחיפה ובבאר שבע, והיא אף מנהלת מו"מ לרכישת קניון מול הים באילת. מקפת משקיעה בין היתר בקרן השקעות זרה בנדל"ן המנוהלת על ידי ענק הפיננסים אקסא, בהיקף השקעה של כ-5 מיליון יורו.



כיוון נוסף אליו מתכוונת ללכת מקפת הוא העמדת הלוואות משכנתא. בעבר פעלה במגדל יחידת משכנתאות שלא הניבה רווחים מיוחדים, ולכן הכוונה של מקפת היא ללכת על בסיס המודל הקיים בקבוצה: העמדת מקורות מימון לבנק למשכנאות, שמפעיל באופן עצמאי ובלתי תלוי מערך מכירות וגבייה. במקרה הזה מדובר על בנק אדנים, שכבר זוכה לגוון את מקורות המימון שלו מכספי מגדל.



כמו כן מתכננת מקפת להיכנס לשוק האשראי. "אנחנו מתכוונים לתת הרבה מאוד אשראי ישיר, במחירים שיגלמו עודף תשואה ביחס להנפקות אג"ח לא סחיר המתבצעות כיום".



שיפטר מסביר כי בשלב הזה אין בכוונת מקפת להעמיד אשראי למימון רכישות ממנפות, ובכל מקרה תתבצע בחינה מדוקדקת של הנכסים כנגדם מלווה מקפת כספים. בינתיים, הספיקה מקפת להעמיד אשראי ללווים כמו הגיחון (התאגיד המנהל את משק המים בירושלים), התעשייה האווירית, וחברות ליסינג שונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully