וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת עופר הפסידה במכרז על חברת זיקוק הנפט הטורקית טופראס

רויטרס

13.9.2005 / 11:12

הקונסורציום שהובילה משפחת עופר פרש בשלב השני של המכרז; ההצעה הגבוהה ביותר הוגשה על ידי קונצרן קוצ' הולדינג הטורקי וחברת הנפט האירופית רויאל דאץ'-של ועמדה של 4.14 מיליארד דולר



קבוצת משקיעים בהובלת האחרים עופר הפסידה במכרז לחברת זיקוק הנפט הטורקית טופראס. קונסורציום חברות בהובלת קונצרן קוצ' הולדינג (סימול KCHOL.IS) וכולל את ענקית הנפט האירופית רויאל דאץ'-של (RDSa.L) הגיש את ההצעה הגבוהה ביותר עבור טופראס (סימול TUPRS.IS). הצעת הקונסורציום ניצחה את הצעתה של קבוצה אחרת הכוללת גם את האחים עופר הישראלים.



קונסורציום קוצ' הציע 4.14 מיליארד דולר במכרז על 51% מטופראס. הצעה זו היתה גבוהה בהרבה מההערכות בשוק והעריכה את החברה בפרמיה של81% משווי השוק לפי מחיר הסגירה של המניה ביום שישי. צורת התשלום טרם נקבעה סופית. ראש מחלקת האנרגיה של קוצ' ארול ממיסוגלו אמר כי הקבוצה תדון בצורת התשלום עם סוכנות ההפרטה הטורקית.



טופראס היא חברת הזיקוק היחידה בטורקיה, עם תפוקה של 27.6 מיליון טון בשנה. הנפקת מניות טופראס היא השנייה בגודלה בטורקיה, לאחר מכירת נתח של 55% מחברת טורק טלקום ב-6.55 מיליארד דולר בקיץ.



9 חברות לקחו חלק במכרז שנערך בארבעה סיבובים חשאיים שבהם סוננו החוצה 3 מתמודדים, ולאחר מכן מכירה פומבית שבה פרשו 4 מתמודדים נוספים, בהם הקונסורציום שהובילה משפחת עופר (TAC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully