וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון השקעות: "יותר ויותר גופים מוסדיים מפנים כסף לחו"ל בשל השוואת המיסוי והעליות החדות בשוק"

נתן שבע

13.9.2005 / 12:02

בני שרביט מגאון השקעות ממשיך להמליץ על בחירה סלקטיווית של מניות על פני השקעה באינדקסים; השקעות הזרים יכולים לגבור אך מאידך אלה יכולים לעזוב את השוק באותה מהירות שבה נכנסו



"יותר ויותר גופים מוסדיים ישראליים מפנים כספים להשקעה בחו"ל", כותב בני שרביט מגאון השקעות. השוואת שיעורי המס על ני"ע זרים בתחילת השנה מובילים את הפעילים המקומיים להשקעות מחוץ לישראל, כשלאלה לוקח זמן להתאים את עצמם לאסטרטגיה זו (יצירת שיתופי פעולה עם גופים בחו"ל). ברקע הדבר מקבל חיזוק מהעליות החדות בשוק המקומי, שדוחפות עוד את המשקיעים החוצה, אומר שרביט.



נראה כי בתקופה האחרונה המשקיעים הזרים הגדילו שוב את הזרמת הכספים שלהם לשוק והם אלה שדוחפים את השוק מעלה. כידוע, את העליות בשוק הובילו בעיקר המניות החביבות על הזרים, במיוחד , , ו אבל גם ו, כשכל השאר נותרו מאחור. השאלה אם אלה כבר לא הפכו יקרות?



שרביט מתייחס לעניין ומבדיל בין האנליסטים הישראלים לזרים. "הישראלים קצת יותר מאופקים ושמרנים בתחזיות שלהם, ואף מורידים המלצות לחלק מהמניות מ'קנייה' ל'החזק'. האנליסטים בבתי ההשקעות הזרים מסתכלים על אותן מניות בצורה קצת שונה, שכן הם משווים אותן למניות דומות בשווקים המתעוררים. לדוגמה, אלה רואים את מניית הפועלים כמניה אטרקטיווית יותר מחלק מהמשקיעים המקומיים, שכן מכפילי ההון והתשואה להון של הבנק עדיין נראים אטרקטיוויים וזולים לעומת הרמות המקובלות בשווקים מתעוררים אחרים", כותב שרביט.



המשך הזרמת הכספים על ידי משקיעים זרים, שעשויה אפילו לגבור (אם לדוגמה בעוד מספר חודשים יעלו סוכנויות הדירוג הבינלאומיות את הדירוג של מדינת ישראל), עשויה לגרום להמשך עליות בשוק. אבל מאידך, מזהיר שרביט, ניסיון העבר מלמד כי המשקיעים יכולים לצאת באותה מהירות ואגרסיוויות שבה נכנסו.



שרביט ממשיך להמליץ על מדיניות של בחירת מניות בצורה סלקטיווית, לא להשקיע באינדקסים ומציין שוב כי להערכתו השוק נסחר במחיר מלא. דיבורים על בחירות משאירים את רמת אי הוודאות בשוק ברמה גבוהה, מציין שרביט, כשבתקופה האחרונה נהיה יותר ויותר קשה למצוא מניות מהשורה הראשונה שהן באמת זולות.



לגבי השוק הסולידי מעריך שרביט כי רמת האינפלציה תעלה בחודשים הקרובים ובעקבותיה הריבית. "המלצתנו הינה להעדיף את האפיק המדדי (ולהתמקד בו בטווח הבינוני-ארוך) על פני האפיק השקלי (שבו מומלץ להתמקד בטווח הקצר-בינוני)", מסכם שרביט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully