וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי של ניו יורק יאיץ בבנקים הגדולים בעולם לטפל בהצטברות ניירת

סוכנויות הידיעות

13.9.2005 / 12:44

הבנק הפדרלי חושש כי הצטברות הניירת תפגע במשקיעים במקרה שינסו לממש נגזרי אשראי שטרם אושרו רשמית על ידי הבנקים; הבנק הפדרלי זימן נציגים מ-14 בנקים בעולם



הבנק הפדרלי של ניו יורק יכנס נציגים מ-14 הבנקים הגדולים בעולם על רקע הצטברות הניירת הנוגעת לנגזרי אשראי, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. הבנק הפדרלי חושש כי הצטברות הניירת עשויה לפגוע במשקיעים וקרנות גידור שינסו לממש נגזרים אך יגלו כי העסקות שביצעו מעולם לא אושרו.



נגזרי האשראי מבוססים על ערך תיאורטי של החובות עליהם נסמכים החוזים, ומהווים מעין ביטוח נגד שמיטת חובות עבור מי שמחזיק אג"ח של חברה מסויימת. נגזרי האשראי מאפשרים ביטוח של חלק מהחוב נגד שמיטת חובות במשך מספר שנים. במקרה שהחברה מבצעת שמיטת חובות, זכאים בעלי הנגזרים לקבל את הערך הנקוב של האג"ח.



בנקים וחברות השקעות מתקשים לעמוד בכל הניירת והפעילויות המינהלתיות הדרושות בשוק נגזרי האשראי הצומח, המוערך כיום ב-8.4 טריליון דולר בשנה. הבנק הפדרלי חושש כי הבנקים יוצפו על ידי משקיעים שידרשו מימוש של החוזים במקרה של שמיטת חובות או פשיטת רגל.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס, דויטשה בנק, גולדמן סאקס, מורגן סטנלי ומריל לינץ' הן 5 חברות ההשקעות המובילות בתחום נגזרי האשראי, לדברי פיץ' רייטינגס.



בלומברג מדווחת כי לפי ISDA, ארגון מקצועי המייצג יותר מ-600 חברות השקעות, היה הזמן הממוצע לאישור עסקת נגזרי אשראי 13 ימים בשנה שעברה וב-2003 עמד הממוצע על 18 ימים. אך למעשה יש עסקות הממתינות לאישור במשך מספר שבועות ולעתים אף חודשים. במהלך תקופה זו, לא יכולים המשקיעים לממש את הנגזרים.



ועדת קוריגן - קבוצת בנקאים בהובלת ג'רלד קוריגן מגולדמן סאקס, שהתכנסה ב-1999 לאחר קריסת קרן הגידור לונג טרם קפיטל מנג'מנט (LTCM) - קראה לבנקים למחשב חלק גדול יותר מפעולותיהם ולשקול להגביל את המסחר בנגזרים על מנת להדביק את כמויות הניירת שהצטברה. לפי בלומברג, בשנה שעברה בוצעו כ-40% מהפעולות באופן ממוחשב, אך הליך מימוש הנגזרים האלה לרוב דורש אישור בפקס.



עיקר העיכובים באישור העסקות מתרחשים כאשר מחזיקי הנגזרות מעבירים אותם ללא ידיעת המנפיק המקורי. הניירת לסוג זה של עסקה ארוכה פי 3 מניירת רגילה, ולכן חלים עיכובים המעלים חששות כי הנגזרים לא יהיו תקפים במקרה של שמיטת חובות, לפי ועדת קוריגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully