וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראד חתמה עם תנובה על הסכם לאספקת חשמל בהיקף 50 מיליון שקל

שרון קדמי

13.9.2005 / 13:28

ההסכם עם תנובה בא בהמשך לשורה של חוזים שחתמה דוראד, ובהם הסכמים עם משרד הביטחון ועם ארגון הקניות של התנועה הקיבוצית; דוראד תפיק את החשמל מגז טבעי, שתצרוך מקבוצת ים-תטיס



חברת דוראד, המקימה את תחנת הכוח הפרטית לייצור חשמל במתחם קצא"א באשקלון, חתמה על הסכם להספקת חשמל עם חברת תנובה, למכירת חשמל בהיקף כ-40 מגווט. דוראד תספק את כל צריכת החשמל של תנובה החל מיום ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח. בענף מעריכים את היקף העסקה בכ-50 מיליון שקל.



ההסכם עם תנובה בא בהמשך לשורה של חוזים שחתמה דוראד, ובהם הסכמים עם משרד הביטחון ועם ארגון הקניות של התנועה הקיבוצית. דוראד פועלת בימים אלה על השלמת הסכמי השיווק עם לקוחותיה הפוטנציאליים וצפויה לחתום בחודשיים הקרובים על הסכמים למכירה עתידית של מלוא כמות החשמל שתיוצר בתחנה.



דוראד תפיק את החשמל מגז טבעי, שתצרוך מקבוצת ים-תטיס המפיקה את הגז מול חופי אשקלון. דוראד חתמה עם ים תטיס על הסכם לרכישת גז טבעי בהיקף 900 מיליון דולר. עלות הקמת תחנת הכוח, שתייצר חשמל בהספק של 800 מגה-ואט, נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל, ו-80% מסכום זה מתכננת החברה לגייס באמצעות אשראי בנקאי ומהנפקות בשוק ההון במהלך שנת 2006.



דוראד שנוסדה בסוף 2003, תהיה תחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר שתוקם בישראל בשנים הקרובות, והיא מתוכננת להספק של 800 מגה-ווט. בעלי השליטה בדוראד הם אורי דורי ויוסף אדלסברג. בעל השליטה לשעבר באי.די.בי - ליאון רקאנטי, רכש באחרונה 10% מדוראד בכ-45 מיליון דולר מההשקעה הכוללת בתחנה שתגיע לכ-450 מיליון דולר. רקנאטי רכש את האחזקות מחברת קצא"א, שתחזיק לאחר הרכישה ב-20% מהתחנה. חברת דלק ונובל אנרג'י -20%; חברת זורלו מטורקיה - 20% וא. דורי - 30%.



תחנת הכוח מתוכננת לפעול בגז טבעי, שיסופק לה על ידי מיזם הגז ים תטיס. העסקה עם ים תטיס, שנחתמה ב-2004, היא למשך 10 שנים. קבוצת דלק השולטת בים תטיס רכשה אופציה לרכישת עד 30% מהתחנה. מניות בדוראד יש גם לקרן פנסיה הולנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully