וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שמלצר: "לא הייתי בונה על ירידה של יותר מ-1.5% במחירי המכוניות - מי שיפסיד זו המדינה"

עומר שרביט

13.9.2005 / 14:07

בעל השליטה בניו קופל אומר ל-TheMarker כי "נוצרה פה מהומה על לא מאומה; ענף הליסינג חזק. מחר המניה תטפס חזרה למעלה; היצרנים בעולם יפסיקו למכור לנו מכוניות במחיר זול"



"מי שחושב שמחירי המכוניות ירדו ביותר מ-1% או 1.5% טועה. אני לא הייתי בונה על זה. המחיר של המכוניות לא תלוי בצרכנים או בממשלה". כך אומר היום ל-TheMarker שלמה שמלצר, בעל השליטה ויו"ר חברת הליסינג , בתגובה לרפורמה שעליה הודיע האוצר ושבמסגרתה צפויים לרדת שיעורי המיסוי על הרכב בהדרגה ב-23%.



מניית ניו קופל מאבדת כרגע בשוק 10%, אך שמלצר רגוע: "מחר המניה תטפס חזרה למעלה. נוצרה פה מהומה על לא מהומה. ענף הליסינג מספיק חזק כדי להתמודד עם זה ואני לא רואה שום סיבה לפאניקה".



מהיכן האופטימיות של שמלצר ומדוע הוא לא מסכים שמחירי המכוניות יוזלו ב-10%? הוא מסביר: "ישראל קונה כלי רכב אצל יצרני הרכב בעולם במחירים הכי זולים שיש. זאת, מאחר שאנחנו חיים בסוג של אי וברמת המיסוי גבוהה ביותר במערב".



"עכשיו אנחנו באים ליצרני הרכב בעולם ואומרים להם: 'תמשיך לתת לנו את המחיר הזול'. במצב החדש שייווצר הם יגידו בתגובה: 'למה שאתן לכם את המכונית באותו מחיר? היות שהמיסוי ירד, אז אני משאיר חלק מהכסף אצלי'. לכן אני לא רואה סיבה שהצרכן ייהנה מהנחת המיסוי. לדעתי, ההטבה תיעצר אצל היצרן וחלק ילך גם ליבואן עצמו שגם ירצה ליהנות".



שמלצר מוסיף ואומר כי "כעת גם רוצים למסות את אביזרי המיסוי, כגון כריות האוויר וכו' וזה לבד מוסיף 1.5% לעלות הסופית של הצרכן. בנוסף לעלות השנתית של 450 מיליון שקל מהטבת המיסוי, זה אומר שמי שיפסיד מכל המהלך הזה זו המדינה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully