וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדין: הנזק הנגרם מגניבת פרטי זיהוי אישיים ממחשבים בישראל עולה על מיליארד שקל בשנה

שירלי יום-טוב

13.9.2005 / 15:12

בכנס אבטחת מידע שמתקיים היום בת"א אמר נשיא מיקרוסופט ישראל, אריה סקופ, ש"מיקרוסופט הבינה שאם היא לא תטפל בסוגיות אבטחה - הציבור יפנה למערכות הפעלה חדשות"



הנזק שנגרם לחברות וצרכנים בישראל כתוצאה מגניבת פרטי זיהוי אישיים ממחשבים מגיע ליותר ממיליארד שקל בשנה, כך לפי נתונים שהציגה בכנס אבטחת מידע שמקיימת החברה היום בתל אביב.



אלדין, המתמחה בפתרונות לאבטחת מידע, בדקה את נושא גניבת פרטי הזיהוי בעקבות פרשת גניבת המידע על צרכנים בחברות מאסטרקארד ו-ויזה. ביוני האחרון הודיעו שתי חברות כרטיסי האשראי שיותר מ-40 מיליון מחזיקי כרטיסי אשראי מסוגים שונים נחשפו להונאת ענק שניצלה פירצה באבטחת המידע במחשביה של חברת סליקה אמריקאית. מדובר בגניבה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מידע על צרכנים.



לידור אגם, סגן נשיא באלדין למוצר האבטחה eToken, אמר בכנס שעל פי ניתוחי שוק שנעשו בארה"ב, כ-8% מתושבי המדינה סבלו מפשעים הקשורים בגניבת פרטי הזיהוי שלהם ב-2004, והנזק הנגרם מגניבת זהויות בארה"ב מסתכם ביותר מ-50 מיליארד דולר לשנה. "בהינתן רמות חשיפה דומות להתקפות מסוג זה בארץ, אנו מעריכים כי רמת הנזק לחברות וצרכנים בישראל, כתוצאה מגניבת פרטי זיהוי אישיים, מגיעה לכמה מיליארדי שקלים בשנה".



אגם הוסיף שתופעת ה-phishing, סוג של התקפה בה משכנעים אנשים למסור את פרטיהם האישיים על ידי מילוי טפסים באתרי אינטרנט פיקטיוויים שנראים לכאורה כאתרים רשמיים של בנקים וחברות צרכנות, הפכה לבעיה מהותית בשנה האחרונה.



בכנס השתתפו אריה סקופ, נשיא מיקרוסופט ישראל, ודורית דור, סגנית נשיא למוצרים בחברת פתרונות האבטחה הישראלית . סקופ אמר שברגע שמיקרוסופט החלה להבין שאם מערכת ההפעלה שלה לא תהיה מאובטחת מספיק, הציבור יפנה למערכות הפעלה חלופיות, היא החלה לשים דגש מיוחד על אבטחה. ינקי מרגלית, מנכ"ל אלדין, אמר שמיקרוסופט צריכה לספק את האבטחה הבסיסית ברמת מערכת ההפעלה וכי האתגר של חברות האבטחה הוא לספק את הפתרונות מעבר לכך".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully