וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בתוכנית למיזוג חטיבת ייצור הטילים והמשגרים של בואינג ושל לוקהיד מרטין

סוכנויות הידיעות

13.9.2005 / 15:18

כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל"; העיתון מייחס את המכשולים להיסוס חיל האוויר האמריקאי לתמוך בעסקה ולמחלוקות בנוגע לחלוקת נטל העלויות והרווחים



התכנית לשלב את חטיבות שיגור הטילים של חברת בואינג (סימול BA) ולוקהיד-מרטין (סימול LMT) נתקלה בקשיים, מדווח "וול סטריט ג'ורנל". לדברי העיתון, אחד הגורמים להתמהמהות העסקה היא התמיכה המהוססת של חיל האוויר האמריקאי, ומחלוקות בין שתי החברות בנוגע לחלוקת העלויות והרווחים.



דובר בואינג אמר ל"ג'ורנל" כי "התהליך מתקדם בהתאם לציפיות". דובר לוקהיד אמר כי הממשלה עורכת בחינה מעמיקה של הנושא באמצעות "העלאת שאלות טובות, ואנו מספקים את הנתונים הדרושים". המיזם צפוי לסייע לשתי החברות באמצעות מיזוג חטיבות ייצור הטילים והמשגרים שלהן וצמצום עלויותיהן.



חיל האוויר האמריקאי עודד את החברות בשנה שעברה לשתף פעולה בתחום השיגור. תמיכת הפנטגון עשויה לסייע בהתגברות על חששות ההגבלים העסקיים בנוגע לצמצום התחרות. העסקה תותיר את הצבא עם ספק אחד בלבד של שירותי שיגור לחלק מהלוויינים.



סגן נשיא לוקהיד, ג'ף מקלכלן, אמר במאי כי דיונים מקדימים עם אנשי ממשל הראו כי הממשלה תומכת באופן כללי בנושא. המיזוג יחסוך לממשלה כ-100-150 מיליון דולר בשנה, אמרו החברות בהודעה המשותפת במאי.



בואינג ולוקהיד כבר משתפות פעולה כ-United Space Alliance בניהול תוכנית מעבורות החלל של NASA. החברות ימכרו שיגורים מסחריים בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully